Gå til innhold

1 uke uten snulla eller 1 uke med snulla, barnefar og svigers?

Anbefalte innlegg

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Da var det duket for et lite dilemma for meg. Om ca ei uke er planen den at jeg, snulla og barnefar reiser til foreldrene hans. De er egentlig helt greie, men de bor så øde at dette blir en uke med full isolasjon slik som i påska. For å si det slik så gikk det ikke bra i påska, og forholdet mellom meg og barnefar har bare blitt værre siden da, så jeg ser for meg at dette ikke blir noen hyggelig tur, så jeg har ikke så lyst til å dra. Men på en annen side så har jeg aldri vært vekk fra snulla så lenge, så jeg vet jo heller ikke åssen jeg takler det. Denne turen skjer jo like etter at hun har fått av gipsen, og da vet jeg at hun kommer til å ha det fysisk vondt, og de gangen det har skjedd før er det alltid jeg som har passa på henne om nettene. Barnefar er sånn som sover seg igjennom alt, så jeg håper ikke det går utover snulla hvis hun gråter og jeg ikke er der...

So what to do?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ingen?

Skrevet

Jeg ville ha bitt tennene sammen og dratt jeg, for snulla sin skyld. Sikkert ikke lett å være uten mamman sin rett etter gipsen tas.. Kjøp med deg noe godt lesestoff eller annet du liker å holde på med, prøv og gjør det til en positiv greie :-)

Skrevet

Men det er jo heller ikke bra for henne å være rundt en mamma som har det dritt. Heller mer mot å bli igjen her...har vel ikke kommet meg etter påska enda!:-/

Skrevet

eg hadde holdt meg hjemme.. :)

Skrevet

Jeg hadde bitt det i meg for vesla's skyld. For meg kommer barnas behov først, så hvis du mener hun vilo ha behov for deg......

Skrevet

Hadde enten blitt med eller holdt henne hjemme.

Du kan jo si dte ikke passer så bra nå i og med at hun kommer til å væer utilpass pga. benet.

Skrevet

Ta deg en husmorferie du Riga!

La dem dra, pappan klarer nok fin å ta seg av jenta deres når han må, og du ikke er der til å steppe inn. Og etter det lille jeg har lest fra deg så kanskje du kan trenge en uke for deg selv? De blir nok å få en kjempeferie selv om du ikke er der. Og selv om du nok blir å savne henne mye, så får du litt pause og hvilt deg, så jenta kommer hjem til "ny" mamma.

Jeg husker første ferie Guttongen var hos pappan en uke. Var så slitt mellom å nyte å få litt fri selv, og å savne han. Men når han da kom hjem var jeg jo SuperMamma ganger ti, hadde jo masse å ta igjen, og var 100% fit for fight. Og før eller senere må man jo bare venne seg til at pappan skal ha barna alene, så kanskje like greit nå når du vet at foreldrene hans er der også, så du vet det er mange omsorgspersoner der til å ta seg av jenta deres om det blir vanskelig for pappan eller henne. Jeg ville nok ha blitt hjemme ja.

Skrevet

Nå har vi fått dato for når hun skal ta av gipsen, og den var seinere enn det vi trodde (de sa først 2 uker, men det blir litt lenger), så kan hende det ikke blir noe av den turen (håper egentlig det!). Tenkte jo også på om farmora og farfaren til snulla er bra omsorgspersoner...de kan ikke akkurat skryte av at de gjorde en god jobb med sønnen sin. De er uansett fremmede for henne og hun har nå blitt redd for fremmede, så da må barnefar være med snulla hele tida, og det greier han ikke. Så da MÅ jo jeg dra hvis det blir noe av turen...kan vel trøste meg med at den her gangen er det ikke snøstorm og butikkene er ikke stengt slik at vi faktisk kommer til å ha mat i huset.

Skrevet

Men jeg skal nemlig ta meg en liten husmorsferie i begynnelsen av august når barnefar er på ferie, og moren min kan passe snulla. Stoler mer på mamma enn barnefar når det gjelder å passe på snulla aleine om natta, og det blir jo noen uker etter at gipsen er tatt av, og da har snulla det forhåpentligvis ikke så dårlig. Og så er det jo mye kortere å reise til mamma enn til svigers i tilfelle mamma trenger hjelp eller jeg savner snulla og synes det er kjedelig med husmorferie, så jeg føler meg mer konfortabel med å være vekk fra snulla da enn hvis hun skal en uke til gokk.

Skrevet

Jeg hadde dratt jeg, men heller dratt hjem igjen ett par tre dager før snulla og pappaen! =)

Skrevet

Skal jeg reise, så reiser jeg ikke tidligere hjem eller seinere bort dit, for jeg trenger tid til å slappe av når det er 8 timer én vei.

Skrevet

Dette løste seg på denne måten:

Utsatte timen for fjerning av gips (egentlig veldig gunstig for snulla, for hun har endelig begynt å spise nokså normalt igjen, og da er det greit at hun bygger opp lagrene sine igjen før hun får det vondt igjen...hun spiser så lite når hun har det vondt, stakkars), så da drar hun og barnefar til svigers i ei uke om litt, og jeg trenger ikke bekymre meg for at snulla har det vondt mens hun er borte!:-)

Skrevet

så deilig for deg Riga:o)

du må kose deg MASSE!!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...