*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Hei dreamer, Jeg så i en skravletråd lenger nede at du skulle til lege for å undesøke hvorfor du blødde så lite under mensen og at du hadde ganske korte lutealfaser. Jeg blør heller ikke så mye, og har lutealfase på 11 dager (kun skjekket en syklus), så ble litt nyskjerrig på hvordan det gikk med deg, og om legen kunne gi deg noen svar?
*dreamer* <3 Mie Linnea Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Hei:) Jeg var hos gyn på onsdag og fikk veldig beroligende svar. Hun mente at det ikke har noe å si om man blør lite, man har like stor mulighet til å bli gravid fordet:) Når det gjaldt lutealfasen sa hun at det ikke gjorde noe for meg fordi jeg har syklus på ca 27 dager og EL ca på dag 16. Hadde jeg hatt EL på dag 14 eller før, og så fikk mensen 11 dager etter, så hadde det vært et problem. Jeg forsto det som at det var fordi at slimhinnene ikke ville rekke å bygge seg opp. Så da kommer det an på hvor lang syklus du har. En annen ting hun sa var at lutealfasen og mensen kan endre seg av seg selv, det trenger bare litt tid på å komme seg igjen etter pilleslutt. Så var hun også opptatt av at man skulle spise mye grønnsaker, bønner, linser, erter og fisk, og drikke melk. Håper at du blir gravid snart=)
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2007 Du, så fantastisk beroliggende da! Det hjalp på meg også! Denne mnd hadde jeg EL på dag 15, og kun 25 dagers syklus.- men det er helt uvanlig for min del. pleier å ha ca 28 dager. De tre siste syklusene har vært litt rare pga ekstremt mye jobbing, men nå roer livet seg litt, og regner med det samme gjør syklus. Takk for svar! Lurer litt på hvorfor bønner og linser og sånt er bra, men jeg skal vel prøve å følge opp på det også. Sikkert ikke dumt! Lykke til du også!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå