Gå til innhold

Lurt å reise bort?


snartmamma18

Anbefalte innlegg

Hei. Er i uke 35 og planlegger å kjøre til Sverige på ferie neste uke, er litt usikker på om dette er lurt?? det er så mange meninger om d, så jeg blir skikkelig usikker...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Sist dro jeg til Sverige på handletur 4 dager før termin. Det gikk fint. Men blir ungen født i Sverige blir den svensk statsborger - tror jeg. :) Sambo var nemlig veldig opptatt av at han ikke ville ha noen svenske - og jeg fikk streng beskjed om å kjøre mot halden hvis jeg fikk rier på svinesund :)

 

Nå har du 5 uker igjen, så sannsynligvis er det ikke noe problem å reise hvis du er i form. Jeg hadde gjort det :)

 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal være i Danmark når jeg er i uke 35 til uke 37. Ungen blir IKKE dansk eller svensk, blir den født i Danmark eller Sverige. Det er bare tull :) Du hadde til og med fått avslag selv om du hadde søkt om statsborgerskap. Jeg tenker at hvis ungen blir født i Danmark, da blir den født der. Sannsynligheten er jo veldig veldig liten. Jeg ønsker meg en ferie, og jeg SKAL ha ferien min :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg spurte jordmor om det forrige uke. Har et landsted i Sverige og er i uke 35. Bare reis! Sa hun i allefall. Uten å nøle.

 

Stedet vårt ligger 30 min fra Karlstad og der er det jo sykehus, om det mot formodning skulle bli styrtfødsel. Ellers pakker vi bare sammen og kjører de 2,5 timene til Oslo. Det er jo mange som bor mye lenger unna sykehus i distriktene. Og man får jo god hjelp på telefonen og skulle det bli helt krise så er det jo ambulanser her i verden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i uke 36 nå, og i uke 37 har jeg planer om å reise på feire.. Reisemålet er en MEGE ØDE plass på vestlandet.. går det så går det ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg skal faktisk reise til Spania i 2 uker denne uken. Er gravid med nr. 3 og har problemfrie svangerskap og er i god form. Jeg returnerer til Norge 3 uker før termin og har legeerklæring på at jeg er i god form. En Sverige-tur virker harmløst spør du meg. Det er alltid noen som sikkert mener du burde vært sengeliggende i 5 uker, for sikkerhetsskyld.... Selv om du er gravid så trenger du ferie.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skal ikke reise bort noe, men det er ikke fordi jeg ikke tør eller no. Er bare så innmari sliten at jeg trives best i min egen seng. Har termin om 4 uker også da, så det skulle vel bare mangle.

 

Dessuten sparer sambo ferien sin til gullet er født, og i fjor blakka vi oss skikkelig på en rundtur i asia som siste krampetrekning før vi skulle begynne prøvetiden:) Og planen er vel heller å ta en tur på vårparten neste år, første gang som en liten familie på tre.

 

Hadde jeg hatt mulighet og ork hadde jeg reist litt rundt! Blir nok en liten stund til neste gang :)

 

God tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg er i Danmark når jeg fullfører min 37 uke og går inn i min 38... Alle rundt meg reagerer, men jeg tenker også som så at vil babyen ut da så skal h*n få komme ut ;o) Det er ikke krise i det hele tatt å føde verken i Sverige eller Danmark da de har samme standard på helsevesen og sykehus som her i landet. Rett til samme behandling som innbyggenre har vi også innenfor Norden.'

 

Jeg skal på ferie uansett, og dette var eneste muligheten vår. Så da blir det sån!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

heisann. har nettopp hatt en uke i rodos. fra uke 32 til 33 og det har gått kjempe fint. så jeg kunne fint tatt en tur til sverige også .gjerne vi også gjør det litt senere.. får se ann økonomi og fridager for sambo:) go tur:)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...