Gå til innhold

Hva vasker dere babytøyet med?


amy77

Anbefalte innlegg

Jeg hadde tenkt å begynne å kosed meg og vaske litt babytøy siden jeg nå har ferie, men så ble jeg plutselig usikker på om det er ok å vaske babytøyet med vanlig OMO vaskemiddel? Eller skal man kanskje tenke allergi, og vaske med et mer sensitivt vaskemiddel? Hva gjør dere? Noen som har råd?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg bruker også blenda sensitive (flytende uten paryme) Men man kan jo bruke nøytral også, den skal også være allergivennlig og uten parfyme.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg ville ha vasket tøyet med parfymefritt vaskemiddel, f.eks. Blenda Sensitiv (både til hvitt og farget tøy). Jeg vil også anbefale pulver fremfor flytende, da det er mere miljøvennlig (da har du tatt 2 gode valg : ))

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei.

Jeg trur jeg kommer til å vaske det med milo,den skal vell også være mild og uten parfyme

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Bruker vaskenøtter. Miljøvennlig, hudvennlig og allergivennlig. Vasker like godt som vanlig vaskemiddel.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Ut på tur

Vi vasker alltid med nøytral så det fortsetter vi med.

Vet ikke om milo også har vanlig sepe ikke beregnet for ull. Men husk at i utgangspunktet vil sepe beregnet for ull ødelegge bomuldsfiberen og motsatt. Derfor man har spesialsepe for ull/silke.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg vasker og kleda til heile familien med Nøytral. Vil ikkje utsetta verken oss eller borna for unødvendige kjemikalier. I dei fleste andre merker er det tilsett parfyme, stoff for å gjera kleda mjukare +++

Er lurer og på kva vaskenøtter er.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Eg sjekka litt sjølv og fann dette på nettet. Legger det inn her i tilfelle andre og er interesserte i kva vaskenøtter er:

 

http://www.vaskenøtter.no/

 

http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=10480484&sid=xz17abcBYtvl421320&WT.svl=Bilde

 

Miljøvennlig, økologisk, nøytralt for hud og naturlig.

Sophia Vaskenøtter "Sapindus Mukorossi" er viltvoksende og ikke sprøytede. Høstes av Himalaya i Nord India. Her har de i flere århundrer vært brukt som vaske- og rengjøringsmiddel. Selve skallen fra nøtten inneholder SAPONIN, et høyvirksomt vaskeaktivt sukkertensid som planten selv produserer.

 

Sophia Vaskenøtter er velegnede til så vel maskinvask som håndvask. Så snart skallene kommer i forbindelse med vann frigjøres de vaskeaktive stoffer, der kun er lett skummende, men vasker effektivt rent.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...