mayaya Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Vi skal feire minis dåp sammen med kusinens. Hvordan gjør man det da? Synes det er vanskelig å utforme invitasjoner for eksempel.. Jeg kjenner jo ikke folka på mora hennes sin side og omvendt.. Ber man fra barna eller fra foreldrene? osv
mamma til to små gull Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Vi feiret dåpen sammen med fetteren til den eldste dattera mi. Var kjempefint det =) Vi lagde innbydelser med bilde av hver av ungene, hvor vi skrev "søskenbarnene ...... og ..... skal feire dåp. Du/dere er invitert i ..... sin dåp" til de som bare var i familie med den ene av dem, hvis du skjønner hva jeg mener. På den siden av familien der de inviterte var i familie med begge sendte vi en innbydelse med bilde av begge barna sammen. Vi skrev hilsen foreldrene under. Håper du fikk svar på noe av det du tenkte på =)
mayaya Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2007 oki, så dere lagde 3 forskjellige invitasjoner da? håpte å komme på en fin måte å lage bare 1 på .. :-p
mamma til to små gull Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Ja ble jo det da, men det var egentlig bare fordi jeg har ei tante som er veldig fiks til å ordne invitasjoner. Dere kan jo bare lage med bilde av begge barna (hvis dere har tenkt å lage med bilde da) og skrive at de er invitert i den ene sin dåp, eller i begges til de som er felles familie. Er jo greit å skrive i invitasjonen at det er to som skal feire sammen.
mayaya Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2007 Det jeg tenkte også ja.. Og teit å sende 2 til de som er felles.. hehe Har planlagt å ha et bilde av de to sammen, og så en eller annen form for tekst.. Men jeg hadde tenkt å få de trykt, og ønsker derfor en tekst... *vanskelig*
mamma til to små gull Skrevet 1. juli 2007 #6 Skrevet 1. juli 2007 Tenkte du på et lite dikt eller selve teksten på invitasjonen?
mayaya Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2007 all off it :-) har kommet skikkelig langt, som du skjønner..
mamma til to små gull Skrevet 1. juli 2007 #8 Skrevet 1. juli 2007 Tja vi skrev ihvertfall noe slik: ........... er invitert i .......... og .......... sin dåp. ......... kirke (dato og klokkeslett) Middag på ......... (klokkeslett) SU innen (dato) Mvh foreldrenes navn og tlfnr Noe klokere??
mayaya Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. juli 2007 hmm.. litt :-) tenkte ha med en tekst eller noe annet søtt eller gøy også ... :-p?
mamma til to små gull Skrevet 1. juli 2007 #10 Skrevet 1. juli 2007 Noen dktforslag: Et lite barn i snøhvit drakt ble båret til sin dåp. foreldre hørte ord bli sagt om Kristus, livets håp De ønsket barnet gode kår. De ønsket korsets tegn. Et lite barn fikk silvått hår av døpefontens regn. Så kom den hvite luen på, velsignet av en hånd. Et barn med øyne himmelblå fikk med seg hellig ånd. Det skulle ut i livets strid. Og hvem kan vite det et menneske begrenset tid vil få å hanskes med. Det trengs såmenn foreldres bønn for dem som engang var en liten datter eller sønn som de til dåpen bar. I dag ble du båret i kirken inn jeg hørte klokkene kime Må du vokse opp med et livsglad sinn og ha det til siste time Nå er du skrevet inn i det Guds store bind med alles navn Nå livsferden din føre deg trinn for trinn mot Herrens favn. Så kom du til oss du elskede barn og grep våre hjerter med kraft. Med ett fikk alt mer mening, langt mer enn det noen sinne har hatt. Du ler så du stråler, din sjel lyser klar Du fanger all ømhet omkring Små føtter og fingre, din hud og din duft, så vakkert skapt allting Ditt liv skal vi følges og finnes for deg og dele din glede og sorg Når skyggene truer ditt solskinn er vi din trygge borg I dag vil vi vise for venner og slekt den gave vi har fått å bevare; Et barn å elske og beskytte fra vondt, en lykke for stor å forklare. ---------------------- Småfolk er våre største skatter- en flott liten sønn eller deilig datter. Ingen kan lyse opp dagen slik, og gjøre vårt liv så utrolig rikt:-)
mayaya Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #11 Skrevet 1. juli 2007 den siste der likte jeg utrolig godt :-D jeyy
mamma til to små gull Skrevet 1. juli 2007 #12 Skrevet 1. juli 2007 Her er noen til: Det är som ett mirakel när ett barn har blivit fött ut kom en liten människa som ingen förut mött Ett spädbarn är så vackert och dess doft helt underbar Det är nåt visst med blicken som är sällsynt vis och klar Från den stund man tar emot det blir det aldrig mer detsamma för ett barn förändrar livet för sin pappa och sin mamma Ett sånt hav av ömsint kärlek som plötsligt väller fram för detta lilla under som ännu vägs i gram Et barn er en gave hvis verdi ikke kan måles med annet enn hjertet. Hei vesle unge, velkommen til jord ubrukt er livet ditt open ligg verda venter og gler seg til dine spor
mayaya Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 1. juli 2007 jøss, du har jo masse fint :-) favoritten er fortsatt den siste av de forrige, da :-D
mamma til to små gull Skrevet 1. juli 2007 #14 Skrevet 1. juli 2007 Egentlig helt enig med deg, veldig fin den =)
mayaya Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #15 Skrevet 1. juli 2007 og så nevnte den både gutt og jente... perfekt.. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå