Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 jeg samvsover meg sønnen min. å jeg takler ikke tvinge han til noe annet. han har sovnet i egen seng noen ganger og da har han ligget og klaget litt før han sovner. men som regel så blir han oppriktig leiseg om jeg lar han ligge alene. å det er ikke sånn jeg har lyst til at han skal ha det. jeg koser meg i grunn med og ha han i sengen min. men, så er det dette med at han en dag skal sove hos faren sin. hva ville dere gjort?
så var vi 4 Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Jeg og Martin samsover også og det verken vil eller gidder jeg å endre på. Men han legger seg i sin egen seng om kvelden. Når han begynner med overnatting så får enten faren samsove eller bestemme at han skal sove i si seng, og unger pleier som regel å godta det dersom de ikke får komme i 'storsenga' når de er andre plasser så håper det går bra.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #7 Skrevet 1. juli 2007 jeg samsov til han var ca 7 mnd. så gikk det ikke lenger, og det synes jeg er helt greit. han roet seg plutselig ikke i min seng, men i sin egen. Så her løste det seg naturlig. jeg synes det er greit å venne de til å sove i egen seng jeg da. for mammas seng er ikke alltid tilgjengelig....
LisseUmmaNuddeAtteJamPjøver Skrevet 1. juli 2007 #8 Skrevet 1. juli 2007 Vi samsover fortsatt, etter 5 år. Hadde en periode når han var 1-2 år der han kun sov alene i sin seng pga aktivitetsnivået hans i søvne. Men så roet det seg og nå sover vo sammen når vi vil, eller hver for oss om vi vil det. Ingen press fra noen av oss, og han er innforstått med at det ikke alltid passer at han kan sove sammen med meg. Men har hele tiden fra han var ett år ca vært klar på at han må kunne klare å sove alene. Hos pappan har han hele tiden sovet alene i egen seng. Og det har blitt naturlig for han at slik er det hos pappa. Understreker at han hele veien har hatt eget rom og egen seng, og at han etter han ble stor selv velger hvor han vi ligge, men for det meste velger han å samsove.
Anonym bruker Skrevet 2. juli 2007 #9 Skrevet 2. juli 2007 Det kan kanskje bli litt problematisk med samsoving når dere får kjærste? Før eller siden treffer man sikkert en man har lyst til å dele livet med i kortere og lengre perioder, da kan det bli ekstra truende for barna hvis denne personen også dytter dem ut av dobbeltsenga hvor de er vant til å ligge. Jeg tror jeg ville droppet samsoving gitt, for å gjøre det litt enklere for meg selv på sikt.
så var vi 4 Skrevet 2. juli 2007 #10 Skrevet 2. juli 2007 nei, vi samsover for det. Og det er uansett så lenge til jeg inkluderer noen ny mann i Martins liv, at det bekymrer meg ikke i det hele tatt.
Ane** Skrevet 2. juli 2007 #11 Skrevet 2. juli 2007 Vi sover i samme seng alle tre med meg i midten. Kunne aldri hatt det annerledes... Tror ikke du skal bekymre deg for samvær med faren. Snuppa her sover i egen seng på eget rom hos faren og har aldri reagert på det.
FrøkenSprøken Skrevet 2. juli 2007 #12 Skrevet 2. juli 2007 Vi samsov også de første mnd, men fant ut at vi begge sov bedre i hver vår seng, på hvert vårt rom. Da var han 5 mnd gammel. Gjør som du føler for:)
tonebf Skrevet 2. juli 2007 #13 Skrevet 2. juli 2007 jeg og mini samsov til han var ca 7mnd... men da ville jeg ha senga mi for meg selv.... men hender han får lov og sove i senga mi enda, er jo så koselig
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå