ava* Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Hvordan gjør jeg det??? Har alltid kokt syltetøy, men lurte på om jeg skulle røre litt istede! Kanskje et teit spm, men.............
Prins&Prinsessa Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Jeg bruker værtfall bare å mose den ganske mye med en mørtel (om det er slik det skrives), så blander je i litt frysepulver (står vel på pakken ca hvor mye du skal ha i.) Også har jeg i sukker etter ønske. Kan droppe frysepulveret også. Det gjør at du kan fryse bærene, og syltetøyet blir litt fastere. Men er absolutt IKKE nødvendig.
Tante_Sofie Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Hei, Jeg rører alltid, eller dvs jeg kjører det i kjøkkenmaskinen til det ikke finnes bær, sammen med sukker og frysepulver! Det blir super godt! Personlig synes jeg det er så mye bedre og friskere en kokt. En får liksom smaken av sommer hele vinteren! Lykke til!
ana baroma Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Jeg lager frysetøy av både jordbær og blåbær, og det smaker nydelig! Jeg kutter jordbær i passe biter og rører inn sukker og pulver. På 2 kg bruker jeg en pose frysetøy og ca 300 gram sukker. Dermed blir det akkurat passe søtt, og i forhold til det vanlige kjøpte syltetøyet er det langt under halvparten av sukkermengden. Det blir ikke så holdbart, så jeg fryser det i små beger:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå