Gjest Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Har den andre part (den som ikke har foreldreansvar) likvel noen rettigheter ang samvær osv?
Ingen_nick_ledig Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Foreldreansvar har ingenting med samværsrett å gjøre. Det vil si at den parten som ikke har foreldreansvar, har rett på samvær på lik linje som han/hun ville hatt dersom foreldreansvaret var felles.....
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Grunnen til at jeg lurer er fordi foreldrene til min ex er alkholikere, og har gjentatte ganger truet med å kidnappe ungene, drepe meg osv. vi har en skriftelig avtale der det går frem at ungene ikke skal være i nærheten av hans familie uten min samtykke. nå forlanger likevel exen min at han skal tilbringe 2 uker av sommeren sammen med ungene og hans familie...
♥Snulder Skrevet 1. juli 2007 #5 Skrevet 1. juli 2007 Huff da!!! Kommer de med trusler av det slaget der, så bør du anmelde dem og få til en rettslig avtale hvor de ikke har lov til å komme i nærheten av hverken deg eller barnet!
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #6 Skrevet 1. juli 2007 det er lenge siden de har truet meg. de har ikke tlf nr mitt, og siden jeg ikke har registreret nr mitt finner de d heller ikke hos opplysningen. vet ikke helt hvor gjeldene kontrakten vi har skrevet er. så skal ta kontakt med familieværnkontoret og advoket i morgen. vil på ingen måte prøve å nekte han å ha ungene sine. men ser ikke noe positivt i at ungene skal omgås sine besteforeldre som bare drikker og lager bråk. ungene har aldri hatt noe forhold til besteforeldrene, og vet knapt hvem de er.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå