mammat2goll Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Vet finst en måte å sjekk e de på, men jeg husker ikke om de var ok å bruke dersom de sank i en bolle med vann eller det var når de ikke sank... Håper noen her vet, hår så lyst på sveler
ApriIbaby Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Jeg, da Eøs reglene trpådte i kraft i Noreg ble vi tvunget til å forkorte holdbarheten på egg med 6 uker. dette pga dårligere hygieniske forhold andre steder. Må jo være likt for alle *gr*
ApriIbaby Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Skulle stå : "Ja, da EØS....." Ikke 'jeg'. Maken til selvsenterethet :-)
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Et ferskt egg vil synke til bunns om du putter det i en bolle med vann. Ett friskt egg har en høy og buet eggeplomme. Flat plomme, og utflytende eggehvite kan skyldes at egget enten er gammelt eller at det er oppbevart i for høy temperatur. Egget er trolig ferskt (nylagt), dersom det er vanskelig å få av skallet etter at det er kokt.
Trulte76 Skrevet 1. juli 2007 #5 Skrevet 1. juli 2007 synker egget kan du bruke det, flyter det litt opp..så er det ikke brukende Jeg bruker den testen der når jeg er usikker
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå