mamma tiL 1stor+2små Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Hva legger dere i et godt forhold????Hva må være til stede for at dere skal føle at dette forholde er virkelig vært å ta vare på??? Mange skriver at de har et godt forhold,hva gjør at dere synes det?
hit og dit Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 For meg er eit godt forhold prega av trygghet for begge partar. Det at begge stoler på og veit at den andre er der for ein om ein treng det, og ein er sikker på at den andre er til å stole på. I eit forhold skal ein ha gjensidig respekt for kvarandre. Ein skal la den andre ver seg sjølv og ikkje prøve å forandre partneren til nåko anna enn det han/ho er (for meg virker det som om mange damer forsøker å forandre mannen). For meg er det naturlig å krangle i blandt. Det ville vert unatrulig for meg å leve så nære innpå ein person som sambuar uten å innimellom ha ein utblåsning. Eit forhold er jo dynamisk og blir prega av alt i livet, også gode og dårlige dagar. I eit godt fohold meiner eg at ein kan krangle og bli venner igjen på kort tid, uten at det setter forholdet i fare. For meg er det og viktig at ein klarer å ivareta lidenskapen i forholdet og ha eit sexliv som tilfredstiller begge parter. Me passer på at kvardagen ikkje overkjører oss heilt, men at me innimellom finner litt tid til kvarandre der me kab være kjærestar. Nokre gangar med ein date-kveld og andre gangar med enkle ting som å kysse når ein passerer i gangen. Eg meiner at meg og sambuar har eit godt forhold, men det kan hende andre meiner me ikkje har det sidan me krangler ein gang i blandt. Eg fekk iallefall inntrykk gjennom ulike innlegg på BiM at mange ikkje krangla i det heile tatt... Kanksje det er lettare å innrømme at ein krangler om ein kaller det for ein diskusjon? Me har derimot ikkje nåke perfekt forhold. Me har problemer me må arbeide med heile tida, då me er veldig ulike som personar, men me gjer så godt me kan og har det bra sammen.
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2007 Synes det var et fint svar jeg.Du skriver at kanskje andre ikke synes at vi har et godt forhold,det er da ut fra det dere ønsker og opplever forholdet som betyr noe. Jeg har venner,familie,bekjente,som jeg sier at jeg kunne ikke hatt det slik,men fungere det for dere,så er jo det helt toppers.Alle er vi forskjellige og alle ønsker vi forskjellige ting,så det blir opp til hver enkelt. Perfekt forhold tror jeg ikke finnes,tror ikke at noen personer er perfekte og dermed tror jeg ikke på noe perfekt forhold.Derimot kan en si at samboer/mann er perferkt for en,eller at en føler at enn er i et perfekt forhold,det blir noe annet. Så til slutt vil jeg si at det er forskjell på krangling og diskusjoner.Jeg mener at når en diskuterer,så er en saklig og snakker rolig,når stemme nivået øker og en kanskje ikke er fult så saklig lengre da krangler enn. Mener også at et godt forhold klarer å leve med en krangel en sjelden gang,det er vel noe alle gjør.
Stratos med 3 barn Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Et problemfritt forhold er for meg et godt forhold. Vi stoler på hverandre, setter ikke grenser for hverandre, vi tar hensyn til hverandre, vi lar familien vår gå først og vi sier ofte til hverandre hva vi betyr for hverandre. Vi samarbeider godt og dagliglivet går uten for mange problemer, ihvertfall ikke problemer som vi skaper selv, mellom oss. Høres sikkert kjedelig ut, men jeg klarer ikke sånne stormfulle forhold! Liker å ha det trygt og godt liksom
mamma tiL 1stor+2små Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2007 Enig med deg i at det er godt å ha et trygt og godt fohold,som ikke er for stormfult,men noen foretrekker jo det og det respektere jeg fult ut.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå