Ellen81 Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Hei! Er ikke helt som andre gravide... Noen blir kvalme og kaster masse opp, jeg fikk kraftig astma. Derfor går jeg på ventolin, sånn blå liten rund sak som man puster inn av. Grunnen til at jeg skrive rinnlegget er fordi jeg lurer på om det er noen andre her inne som bruker dette, og har fått noe info fra legen om at dette kan utsette fødselen... Leste nettopp på felleskatalogen at det var observert forlengelse av drektighet hos dyr ved forsøk... legen min har ikke nevnt dette med et ord, og her går jeg og sutrer og er utolmodig på overtid... Kan bruken av ventolin rett og slett være årsaken?? Er stor plaget med maserier og kraftige kynnere, men det skjer jo ikke noe mer... Og det var først i går at jeg koblet sammenhengen. Hadde mase(?) rier og tok medisin, og de slapp taket kort tid etter... Er det en sammenheng her? I dag skal jeg prøve å la være å ta medisin og se hvordan det går... Kanskje den lille melder sin ankomst
Caelyn Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Jeg bruker ventoline og hadde ingen anelse om dette!! Må jeg nesten spørre legen om for han har ikke sagt et ord, men så har jeg en fryktelig sløv lege og da =\ Send meg gjerne en PM om du får greie på noe!!
nicco Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Bruker både Ventoline og Pulmicort. Ventoline kan forlenge svangerskapet, og det gjør også at riene blir svakere. Jeg er bare 34 uker nå, men tar jeg medisin, så stopper det med kynnere ganske lenge. Dette har jeg fått info om, og du bør jo absolutt ta dette opp med legen. Noen ganger må vi minne dem på å gjøre jobben sin, desverre.
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 jeg bruker ventoline, har hatt astma siden jeg var to år gammel og nå er det litt verre pga graviditeten. Jeg vil ikke tro at ventolinen er grunnen til at du er på overtid. ifølge legen min så gjør ventolinen ikke mer enn å kontrollere astmaen, for jeg var bekymret om medisinen ville gjøre noe utover svangerskapet. så ventolinen gjør vel ikke annet enn sin vanlige jobb
Lille Trille 2015 Skrevet 1. juli 2007 #5 Skrevet 1. juli 2007 Jeg sliter med både astma og allergier og har dermed vært ganske slapp. Jeg har derimot ikke tatt noen medisiner i løpet av svangerskapet..har 67 dager igjen til termin, og håper at det ikke blir en dag lenger enn dette......men siden jeg er førstegangsfødende er det vel mer vanlig å gå over tiden enn å føde før termin? Jeg har ikke hatt noen problemer v særlig art i løpet av svangerskapet hittil med unntak av at jeg blir en tanke slapp siden jeg ikke har tatt noen medisiner...
Ellen81 Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 1. juli 2007 Prøvde å ringe føden for å høre med de om dette, men legen var svært opptatt så jeg fikk ikke noe svar og jordmora var ikke sikker på om det kunne ha noen sammenheng. Men, jeg begynner å bli litt sikker på at det har en sammenheng med at jeg går på overtid og bruker ventolin. For jeg har ikke tatt medisin idag. Er ganske tungt å puste til tider, men det går forholdsvis bra. Og jeg kjenner et ekstra press i magen som ikke har vært der før, i tillegg til en ny stikkende følelse.. Ja, ikke vet jeg! Men, jeg skal stå på tlf kl 08.01 i morgen og ringe fastlegen, og jeg skal ha svar! Så da blir jeg å legge inn det jeg får vite da... I mellomtiden så er det bare å fortsette å håpe...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå