Gå til innhold

Dere med hund og baby....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hvor påpasselige er dere med å ikke la hunden være alene med babyen? Har dere med lillen på do, i et annet rom etc etc...?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hunden er av praktiske årsaker stengt i underetasjen med trappegrind. Ikke fordi hun ikke skalv ære der hvor babyen er men fordi hun røyter så sinnsykt at jeg må støvsuge 2ggr om dagen og med et hus på nesten 300 kvadrat sier det seg selv at jeg ikke gidder å ta hele huset:p

Skrevet

Her i huset har vi delt opp i flere seksjoner med barnegrinder, slik at hund og barn aldri kommer i samme rom uten tilsyn. Dette mest av hensyn til hunden faktisk. Men nå bor hun for det meste hos søsteren min, så da er jo det problemet løst på en måte....

Skrevet

Hvis jeg må på do eller henge vask etc så setter jeg lill-berta i lekegrind, funker fint det!

Skrevet

Vi bor på to etg. og har trappegrind som vi bruker og har hunden nede deler av dagen.

Stort sett springer hunden rundt på stua der babyen er og har ikke noe problem med det. Tror egentlig de har godt av å ikke skilles for mye. De skal jo bli vandt til hverandre, og helst før ungen krabber og river den i pelsen. Tar ofte med meg hunden på do også, eller roper på han når jeg skal ned på vaskerommet.

(når babyen ligger å sover på stua kan jeg jo ikke ta med meg den)

Skrevet

Hunden vår er utrulig snill, og ein kan pirke han på augene uten at han tar igjen. Alikevel han er ein hund med instinkter og ein skal vera bevisst på det. Me har ikkje hatt ungen og hunden aleine enda, av hensyn til ungen foreløpig (14dagar), og når ungen blir større så vil dei ikkje vera aleine av hensyn til hunden. Små barn kan terrorisere dei stakkars hundene. Det har vet tilfeller der ungen har putta leker inn i øyrene på dei snillaste hundar, og når hunden får vondt og gjer beskjed (ved aggresjon) så må han avlivast. Eg legger jenta i senga når eg for eksempel skal på toalettet, den er høg nok til at hunden ikkje kjem seg opp i, ellers så har me inngjerda hage som hunden ofte er i på dagtid.

Skrevet

Me har latt bikkja få bli kjent med jenta ved å få lukte på ho innimellom. Eg trur ikkje det er heldig å skape for mykje avstand mellom hunden og ungen, det kan slå negativt ut. Nåken eg kjenner har forvist hunden ut etter at ungen deiras vart født. Det har ført til at hunden no ser på ungen som ein inntrengar og dei har fått problemer med dette. Hunden er fra før av vane med barn og har ikkje vist aggresjon, ikkje før no mot denne nye ungen

Skrevet

jeg har valp og baby, de er er henoldsvos 4 og 5 mnd. Jeg legger ungen i lekegrinden og bikkja i buret om hverandre. Ungen må bli vant til å være i grinda og bikkja må bli vant til å være i buret sitt. Enkelt og greit. Jeg tror ikke bikkja vil gjøre ungen noe, men får ungen tak i nesehåra hennes i forbifarten, kan det hende bikkja reagerer..

Skrevet

Siden vi har en såpass stor hund (schäfer), passer vi på at han ikke får tråkket på, dyttet borti osv, men vi ser at hunden oftest tar hensyn selv. Minsten har hverken begynt å gå eller krabbe ennå, men sitter ofte i vippestol på gulvet i samme rom som hunden. Hunden får forøvrig gå fritt i hele huset og er med på det meste. VI har en nysgjerrig hund som er avhengig av å være der vi er, og jeg mener bestemt at det ville skapt problemer å holde han borte fra babyen. En hund som oppdager av en ny baby i huset får all oppmerksomheten kan lett bli sjalu, og det er skummelt!

Skrevet

Her er hund og barn i sammen hele tiden. Begge har nok fått kjenne det, den ene klyper og den hinn slikker. Jenten min er veldig glad/ opptatt av hunden, ler og smiler og ser når den går forbi.

Skrevet

Vi har en 50kg svær hund. blanding av rotweiler og leonberger. Han ser helt klart på poden som en del av flokken. Og han passer på når det kommer besøk.. Men jeg lar han ikke være aleine med poden. Han er så stor og tung at hvis han skulle være uheldig å trokke på poden så kan det bli ganske ille.. Ellers ikke noe redd for at han skal gjøre han noe nei...

Skrevet

Min er ca 5 kg. Har hendt at hun hopper på henne eller klorer men har ikke tenkt at eg skal skille de

Skrevet

Ikke veldig påpasselig...Sønnen vår på 3. mnd er foreløpig ingen trussel mot hunden, og hunden finnes ikke interessert i babyen. Han er aldri borte å snuser/hilser på selvom gutten ligger på gulvet. Er jeg veldig opptatt og mye borte fra rommet bruker jeg lekegrind/vogna. Man skal selvfølgelig ikke stole på en hund, men jeg tror utfordringen etterhvert blir å skjerme hunden for ungen - ikke omvendt.

Skrevet

Hund og baby er sammen hele tiden med unntak av når jeg ikke er der. Skal jeg på do eller sette på en maskin med klær så setter jeg hunden på ene stuen ( Dør mellom) eller legger snuppa i lekegrinden. Nå har vi fått gjerdet inne hele området rundt huset så hunden går ute hele tiden nå, dører åpne så den kommer og går:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...