Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Ehm.. altså.. Dette er litt ekkelt.. Så jeg velger å være anonym nå. Jeg fant ut at jeg har fått en myk klump i..ja... i rompa da.. Og går vel ut ifra at dette er en sånn forhatt hemoride?? Er det noe jeg kan smøre på den for at den skal gå bort? Den gjør ikke vondt, hvert fall ikke foreløpig. Men kommer den til å gjøre det? Er så flau jeg nå atte jeg tror ikke jeg tør å si det til mannen min engang.... Hvert fall ikke legen!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Det er mulig en hermoride og det selges både krem og stikkpiller reseptfritt på apoteket om den ikkje forsvinner av seg selv. Noen hermorider klør og er meget plagsomme, mens andre forsvinner uten det store ubehaget. Håper du ser det som normalt, for det pleier ofte komme en del etter fødsel.......
mamma i juli Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Sist jeg hadde hemoride fikk jeg den til å forsvinne uten krem. Leste tips i Gro Nylanders bok at en skulle stå på kne med rumpa opp i været for å få blodet i hemoriden - som er det samme som en forstørret blodåre til å renne inn igjen. Jeg kjølte den ned ved hjelp av en isbit i en liten plastpose. Så dyttet jeg åra innenfor åpningen. Så ofte jeg kunne - i hvert fall når jeg var på do dyttet jeg åra inn. Dette hjalp veldig godt for meg! Dette svangerskapet har jeg vært heldig så langt og ikke fått noen hemorider, men etter fødselen er det svært vanlig at all trykkingen gjør blodårene der nede blir forstørrret. Jeg mener nå at hemorider ikke er noe annerledes enn å gå til legen med en åreknute på leggen... Får håpe du slipper kløing og smerter for hemorider kan være skikkelig vonde! Lykke til og god sommer!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Jeg oppdaget en liten klump for noen uker siden. Leste at man ikke skal behandle før man har vært hos lege og fått konstatert at det er hemorider. Bestilte meg time og fikk sjekka, og det var en liten en. Fikk beskjed om at så lenge den ikke var plagsom burde jeg vente så lenge så mulig med å kjøpe krem. Dette er som sagt noen uker siden og jeg har fortsatt ikke noe vondt. Var redd det skulle gjøre vondt når jeg gikk på do, men kjenner ingenting til den. Men pass på å spise riktig og drikke masse så du ikke får veldig hard avføring.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå