Gå til innhold

Dere som vurderer bagnett i stedet for bilsete SE HER! (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik fungerer det i en kollisjon..! Vil dere fortsatt bruke det?

http://folksam.se/resurser/filmer/Barnvagnsinsats07012684_offb_top.avi'>http://folksam.se/resurser/filmer/Barnvagnsinsats07012684_offb_top.avi

http://f olksam.se/resurser/filmer/Barnvagnsinsats07012684_onb_top.avi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ikke bra, men slik jeg tenker:

Vi reiser ganske mye på lange turer som varer 2-3 timer... Er vel ikke så bra for babyen å sitte så lemnge i det harde bilsete??? De sover jo bedre i baggen og da..

Skrevet

trodde ikke det var noen som vurderte bag istedet for bilstol lenger...

Skrevet

Dagens bilstoler har såpass gode liggestillinger at d ikke er noen videre fare for ryggene til bebisene, så lenge man ikke lar dem sitte der mange timer i strekk uten pause da...Går helt fint å kjøre langtur m en baby i bilstol...dere kan jo ta noen små-pauser innimellom, sånn at h*n får strekt ryggen?? Gjerne ha bag'en lett tilgjengelig, så kan h*n ligge å sprelle der noen minutter før dere kjører videre? Jeg foretrekker hvertfall sikkerheten ved bilsete...er ikke uten grunn at bagnett er blitt forbudt i flere land...

Skrevet

Vi skal ha begge deler de første par mnd. Skal på lange bilturer og Trygg Trafikk anbefalte da at vi bruker nett i stedet for stol.

Den første bilturen for babyen blir faktisk på nesten 3 timer fra sykehuset....

Det nettet vi låner fra en utstyrsforretning ser ikke slik ut som de som vises her. Masse mer polstring inne i bagen slik at ungen ligger støtt, og nettet er mye strammere.

Kommer til å bruke stolen til vanlig, men vi skal som sagt på en del lange bilturer de første mnd:)

Skrevet

unskyld meg...men så dere virkelig den videoen??

uansett hvor mye du polstrer rundt ungen i en bag så vil det samme skje!

det sier seg jo selv at blir det krasj i fra siden, så har du ikke baby lenger! Det er ditt valg uansett, jeg tar heller en stoppepause før jeg setter ungen min i en bag og tar sjansen...

Hvorfor ikke velge et bilsete da....de har jo ekstremt behagelige til salgs over alt. Ungen kan til og med ligge i mangen av de.

Gjest Ut på tur
Skrevet

jeg klarte ikke åpne videoen på min maskin, men har lest litt om nett fodi vi har familie langt borte. Vi har valgt å bruke stol og pauser samt tog.

Jeg vil ellers informere om at det finnes en bag med seler i sombabyen kan ligge. Det er ikke like trygt som sete men mye bedre enn med nett. husker ikke hva den heter men er kanskje et tips?

Skrevet

Nei, har sett at enkelte Windows-nettlesere ikke får til å åpne den.. :-/ Bagen med seler heter boxette, og er kun anbefalt til veldig premature barn. Den er bedre enn bag m/nett i en kollisjon, men overhodet ikke bra NOK, da nakken fortsatt for stor påkjenning i en kollisjon... Bilsete er best :-) Vi gjør akkurat som dere, tar toget når vi kan (reiser mye t/r Trondheim-Oslo), og eller bruker bilsetet...!

Skrevet

Helt enig, anonym!

Skrevet

Du som sa at Trygg trafikk har anbefalt nett til dere:

Når gjorde de det? Har dere prematurt barn,eller andre grunner? Jeg har vært i kontakt med TT mange ganger ang dette, og de anbefaler IKKE nett. Barn tar IKKE skade av å sitte i stol.

Skrevet

Slenger inn denne linken her hvor Trygg Trafikk og div andre "eksperter" IKKE anbefaler bag. Står også skrevet om boxette som ikke er like ille som bag, men som likevell havner bak bilstol når det gjelder sikkerhet!

Dersom TT noen gang har anbefalt bag og nett så tror jeg jammen det må ha vært for 20 år siden ellerno!(jaja, overdrev litt jeg vet det!)=)

http://www.dinside.no/php/art.php?id=314926

Skrevet

Enig med deg, Mirabell83, kan overhodet ikke skjønne at Trygg Trafikk skal gå mot sine egne trygghetsanbefalinger og anbefale bag m/nett til noen... Niks...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...