Gå til innhold

Dere som vurderer bagnett i stedet for bilsete SE HER! (samme som skravle)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Slik fungerer det i en kollisjon..! Vil dere fortsatt bruke det?

http://folksam.se/resurser/filmer/Barnvagnsinsats07012684_offb_top.avi'>http://folksam.se/resurser/filmer/Barnvagnsinsats07012684_offb_top.avi

http://f olksam.se/resurser/filmer/Barnvagnsinsats07012684_onb_top.avi

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Takker for den, da er saken helt avgjordt! vi skal ha bilsete...var nemlig litt i tvil...så takk!!

Skrevet

ooiii! at det er fortsatt lovlig med nett skjønner ikke jeg!

Skrevet

Æsj jeg ble kvalm av å se den filmsnutten....fysj! Skummelt!

Men det sies jo at babyer ikke bør sitte i bilstol mere enn 20minutter av gangen og da ha en laang pause før man kjører videre. Vi bor 8mil ifra sykehuset og visst vi skal følge den 20min-regelen blir det nok en laaaang tur hjem fra føden =(

Skrevet

Tigermor - det er faktisk gammel lære! Fysioterapeuter, leger og helsepersonell sier at det er ikke farlig å kjøre langt med baby, babyen selv sier ifra om h*n ligger vondt, er sulten eller noe annet..! En sovende baby trengs ikke å vekkes bare for å strekke på ryggen, bilsetene er så liggende og bra nå at det er ingen fare å la babyen sove i 2-3 timer :-) LYkke til!

Skrevet

Tusen takk for opplysningen mammmamia!

Da blir det nok bilstol hos oss også, dagens bilseter er vel mye bedre nå enn hva de var før =)

Skrevet

Det er akkurat det de er ja..! :-) Anbefaler deg å se på Maxi Cosi Cabriofix, Akta Graco Duologic, Akta Graco Logico S og Britax Babysafe Plus - knallseter som er komfortable for babyen, og trygge :-)

Skrevet

Takk for tipseme =) Gleder meg til å kjøpe utstyr!!

Skrevet

Jeg ble helt dårlig jeg....men her er det allerede bestemt babybilstol.

Skrevet

ska og har alltid brukt bilstol vi..bare tanken på at baby skal ligge løst oppi bagen der og rulle..brrr!

aldri turt å bruke nett og bag!

Skrevet

kommer ikke inn på sia jeg.....hmm

jeg som skulle vise hvor farli det var til samboeren min :)

Skrevet

Fikk bare opp den ene linken med sidekollisjon.. Ser ekkelt ut!!

Vet at bilstol er sikrere men har sett krasj med det på tv og det ser ikke bra ut det heller. kroppen sitter spent fast, men hodet får skikkelig sleng. tror det er lett å brekke nakken:(

Skrevet

Har holdt meg til sete og fortsetter med det. Har ikke syntes at bagen har vært så sikker. Søstra mi falt ned fra setet og oppi baggen til den minste søstra vår å brakk kravebeinet hennes. Men det var også før påbudet om sikkerhetsseler kom i alle biler.

Skrevet

Reflex - ja, det var dessverre mye dårlig bilsikring før i tiden, men nå er trafikken farligere nå, flere biler på veiene, høyere fartsgrenser og mer kollektivtrafikk, så det er enda viktigere nå med tilstrekkelig sikring..! Bagnett er rett og slett livsfarlig..!

Skrevet

I mange andre land, f.eks. Danmark og USA er det forbudt å bruke slik "sikring" - det skjønner jeg veldig godt, men hvorfor er det fortsatt lov i Norge? Når det er lov og sælges i butikkene, så må folk jo tro at det er sikkert nok.

Skrevet

Hei!

Det finnes forskjellige sikkerhetsnett! Vi har et hvor man har isoporplater på hver side av babyen med et bredt tøystykke i midten som ligger over magen på babyen. Babyen ligger da helt fast i baggen, i tillegg til at man har nettet over. Den kan ikke bevege seg sidelengs, frem og tilbake eller oppover, men ligger likevel komfortabelt.

Skrevet

OktoberSpir1 - men TENK på de enorme kreftene i en kollisjon da! Selv om ikke det nettet dere har er det samme som i denne filmen, så er det fortsatt frarådet å bruke av alle som kan noe om det! De isoporplatene gjør jo ikke at nakkebelastningen blir noe mindre, om bilens side blir trykket inn i bagen blir babyen trykket inn i isoporen, og nakken får en kjempetrykk og kan enkelt brekke! Det er derfor bag som bilsikring ikke er anbefalt, så lenge babyen ikke er spent fast har ikke noen isoporplater og tøystykker mye..! Bilsete er det desidert tryggeste - UANSETT..!

Skrevet

Himmel og hav!!! Tenk at vi hadde sønnen vår i sånt nett og hadde planer å bruke det denne gangen også. Tusen Tusen takk for at du la ut denne linken. Bilsete denne gangen, uten tvil.

Skrevet

Så godt å høre at det når frem uten å bli oppfattet som belæring! Godt å høre at dere velger bilsete denne gangen! :-)

Skrevet

Fordi Norge dessverre på mange områder fortsatt ligger langt etter på dette området. Det mangler opplysning og det mangler tiltak for å sette fokus på barn i bil! Mange helsestasjoner går ut med råd de fikk for mange mange år siden, og er ikke oppdatert i det hele tatt... Dessverre!

Skrevet

FY F... at det e lov med sånn ja!! har aldri brukt det på mine,å nå er det i allefall uaktuelt!!!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...