ljuba Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Er i uke 37. Har de siste ukene hatt vondt i ribbeina, som jo er vanlig når ungen ligger og dunker på samme plassen hele tiden.Det er greit. Men de siste dagene (spesielt om natta) har jeg hatt så vondt at jeg har måttet ta paracet for å få sove. Og når virkninga av denne går ut, da våkner jeg igjen og har like vondt. Smerten gå oppover i hele ryggen, nesten opp til skuldrene føles det som. Er skikkelig slitsomt... Men hva kan jeg gjøre? Noen som har vært borti det samme? Har jo ikke lyst til å bli avhengig av å ta smertestillende gjennom natta....
Nanna1976 Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Jeg har også hatt vanvittige smerter i ribbeina. Brakk flere av dem for noen år siden og får betale for det nå. Jeg opplever at det hjelper å väre i bevegelse, pröver å gå ca en times tur hver dag. I tillegg bygger jeg opp ryggen når jeg sitter i sofaen om kvelden så jeg ikke sitter i en s. Det har hjulpet godt for meg, men det kan sef väre veldig individuelt hva som hjelper.
elfmade Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Vet ikke om dette er noen tröst men det er visst ganske vanlig. Var veldig plaget av det i forrige grav men har heldigvis sluppet det (hittils) i denne grav. Det kan sammenlignes litt med bekkenlösnning, visstnok. Når babyen/livmoren blir stor ligger det å presser ut ribbeina og det er jo ikke noe godt! Jeg hadde faktisk gått opp en str i bh pga det etter forrige grav, altså ikke pga vektökning kun fordi ribbeina var blitt presset ut!
LRMG Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 Jeg synes det hjelper å legge armene over hodet - da trekkes ribbeina litt opp og man kjøper seg litt plass. Men du får ikke gjort så mye fornuftig med armene over hodet da...
Kosel Skrevet 1. juli 2007 #5 Skrevet 1. juli 2007 helt normalt at de søte små kan sparke en brist i ribbeina og.. lillegutt har uten tvil bristet et ribbein hos meg og det er ikke godt! (mamma flirer å sier at jeg får igjen for at jeg brakk brystbeinet hennes med sparkene mine når hun gikk gravid:) ) what comes around, goes around:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå