Gå til innhold

Jeg måtte sove på sofaen i natt :-S

Anbefalte innlegg

Skrevet

ÅÅåh, min rygg min rygg...

Holder på med umiddelbar ammeslutt. Skal begynne på medisiner nå så da må jeg slutte helt å amme.

I natt klokken to våknet minien på 14 mnd klokken 2 i håp om å få pupp. Da hadde han ikke fått pupp siden fredags morning. Jeg hadde ingen plan om å gi ham noe så da ble han ILLSINT!!! Han hyyyylte, i ca en time, jeg fikk ikke roet ham, og gikk jeg bort til ham bl han helt hysterisk.

Så jeg pakket med meg dynen og sov på sofaen. Han sovnet innen 5 minutter etter at jeg gikk ut... *grrrr*

Så nå sitter jeg her, med en fornærmet unge, en rygg som verker og pupper i givakt med 2 dager gammel melk... Skikkelig pamelapupper. Trenger ikke bh for å holde dem oppe :P

Grrr, tips til å få ut melken kanskje? Får ikke helt til det håndmelkingsopplegget :-S

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Slet med samme problem når jeg skulle slutte å amme. Han var riktignok litt eldre, men jeg hadde beholdt 2-3 måltider per dag. (ikke måltider, men kos..hehe). Fikk skikkelig melkespreng, noe jeg ikke var forberedt på, fordi jeg trodde jeg hadde så lite melk uansett. Menmen, det var noen vonde vonde dager, nesten så vondt at jeg gav opp hele ammeslutten. Iallefall.. jeg fikk heller ikke til det derre håndmelkingsgreiene, og ikke kan man bruke pumpe heller, for da stimulerer man jo bare melkeproduksjonen. Jeg tok varme dusjer og brukte varme kluter på puppene, og presset litt melk ut, bare nok til å få vekk den verste sprengen og til å få vekk kulene som var samlet i puppene. Det blir vel en slags form for håndmelking, men varmt vann gjorde susen.. skikkelig varmt vann. Etterhvert gav sprengen seg og puppne ble dvaske igjen..hehe. Tar nok sikkert bare noen dager så er den verste sprengen over. Om ikke det gir seg, så mener jeg det er noen reseptbelagte piller du kan få :) Lykke til!!

Skrevet

Hehe, ja, får teste det. Prøvde å stå i dusjen og håndmelke i går keld før jeg la meg, men jeg var så varm fra før av så jeg orket ikke så varmt vann.

Har spreng opp til kragebeinet og under armene, hehe.

Varme kluter klargjøres straks av min samboer som har dålig samvitighet for at jeg måtte sove på sofaen :P hehe... tror jeg skal melke den samvittigheten hans litt i dag også ;-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...