babyandme Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Har slitt lenge med at den lille sovner med brystet mens jeg ammer han..om det er av anstrengelse eller pga kosen vet jeg ikke sikkert, kanskje begge deler:) nå har jeg kjøpt meg en brystpumpe(Avent) noe jeg skulle gjort helt fra starten av.. og tenker å pumpe meg etter hvert måltid dersom han sovner og ikke tar alt. Så får han det senere. Håndpumpet litt før, men gikk dårlig. Viktig for melkeprouksjonen og forebyggende mot betennelse..må få tømt brystene! Prøver å massere han litt for å vekke han og slikt, men har gitt opp det..blir bare småsutting likevel. Han får mme utenom pga lite melk, ååå som jeg misunner dem med mye melk til barnet sitt;O) Nå føler jeg at jeg begynner nesten å miste melka, han er 3,5mnd og jeg som hadde lyst å amme lenge! Tror det er arvelig med lite melk kanskje, søstrene mine og mor har opplevd det samme da. Men nå skal jeg jammen få fart på prouksjonen med denne brystpumpen jeg har kjøpt, skulle kjøpt den for leeenge siden! Genial å bruke hvis han slokner ved brystet. Får prøve å legge han til oftere, eller jeg pumper meg oftere. Så kanskje prod.tar seg opp?? Håper ikke det er for sent å få mer melk, frykter at det er det.. men lov å håpe at den kommer sterkere tilbake, kroppen tar vel den på strak arm? Mer etterspørsel=mer melk? Håper, håper...
Lykkepiller Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Det vil sikkert ordne seg! Jeg hadde en periode når lillejenta var 3-4 måneder da jeg var sikker på at jeg skulle bli fri for melk. Men jeg gjorde alt jeg kunnet for å øke produksjonen og klarte å fullamme til 6 måneder uten problem, og ammer ennå ved 11 måneder. Spis en porsjon havregrøt hver dag, det øker produksjonen!
babyandme Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 1. juli 2007 Alright, da er det sikkert håp for meg også! )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå