fairy Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Blir så forbanna! katten vår har den stygge uvanen at hun bruker vinduet vårt på soverommet som inngang på natta. Og hun har gjerne med seg mus som hun har fanget. Det blir jo jamring og mjauing og det som verre er for å vekke meg og "vise" fram. Jeg sover dårlig nok fra før kanonforkjøla og høygravid, om ikke den forb.. katta skal vekke meg også! Og i natt har det ikke skjedd en gang, neeeiida! TO ganger! Kjenner det koker over for meg snart! Nå skal det forbaska vinduet lukkes, så får hun være ute til morgenen som andre normale katter. Får fins grenser for hvor bortskjemt en katte skal være! Sambo mener jeg er for streng. Lett for han å si, som ikke våkner av dette helvete hver natt! Han kan jo sove seg gjennom et flyangrep!
ennaH Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Katta di er flink, skal jeg si deg. Den fanger et bytte og tar det med hjem til deg som en gave. Den fortjener ros, ikke straff eller skriking. Faktisk. Når det er sagt, så skjønner jeg at du ikke liker å bli vekket. Steng vinduet, da vel. Verre er det ikke. Men sørg for at den har et sted å søke ly, dersom det regner veldig ute.
Amalie82 Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 Samme problem her, bare at vi har 5 katter som skal ut og inn. Kjøpt ørepropper jeg da, og sover som bare det... ( Sett bort ifra doturer og når jeg må snu meg+++)
kattpus_Med ny spire Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 For å si d sånn,er sååååååå gla jeg har katteluke,slippe å fly frem å tilbake å lukke opp døra 100 ganger om dagen. Jeg har to katter og da,å se kommer å går som d passer deg. Men når vi skal flytte inn i huset som vi driver å bygger,nei da blei d ikke no luke... så da kommer jeg til å gå å bekymre meg... stakkars barna mine, være ute hele natta...
fox`y Skrevet 1. juli 2007 #5 Skrevet 1. juli 2007 katten min var heldigvis inne på natten den,ropte den inn før jeg la meg om den ikke hadde kommet hjem..men forbausende nokk kom han som regel hjem til samme tider vær dag..gikk på do inne å den så var ikke lenge ute i slengen,flinke pusen min:O) savner han nå ja....
fricke *med Lone Amalie*^^ Skrevet 1. juli 2007 #6 Skrevet 1. juli 2007 hva med å sette opp stuevinduet og lukke inntil det på soverommet??? mine går ut og inn på stua de, så lenge vinduet er oppe, og de blir stengt inne på kvelden, så naboene slipper kattene mine gaulende ute om natta... bare en tanke. de kan være nokså irriterende de søte pusene...
Yrha Skrevet 1. juli 2007 #7 Skrevet 1. juli 2007 Ikke vær sint på pusen, den er jo bare stolt av seg selv som har fanget gave til deg. Men den har jo ikke vondt av å være ute om natta, spesielt om sommeren. Klarer ikke å ha kattene inne jeg heller nå, pga. mjauing om natta og tanken på flått i huset (lillebroren min fikk borelia for noen uker siden ).
fairy Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #8 Skrevet 1. juli 2007 Har jeg sagt at jeg skriker og kjefter på katten da?! jeg vet at den gjør det for å bidra og være flink. Og at hvis jeg kjefter så blir den lei seg, og går ut for å fange mer. Så jeg skryter av henne hvor flink hun er, jeg.. Men inni meg blir jeg irritert.
Nickie_og_GuttaBoyZ Skrevet 1. juli 2007 #9 Skrevet 1. juli 2007 fairy hun sa ikke at du hadde kjeftet på katten heller
fairy Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #10 Skrevet 1. juli 2007 Nei, men denne setningen kan tolkes dithen: Den fortjener ros, ikke straff eller skriking. Faktisk.
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #11 Skrevet 1. juli 2007 Hva med å sette opp et insektsnett foran vinduet ditt, så kommer ikke katten seg inn om natta? Eller ha katten inne om natten.
fairy Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #12 Skrevet 1. juli 2007 takk for alle råd, vinduet er herved lukket!
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #13 Skrevet 1. juli 2007 hva med å kjøpe myggnetting til vinduet? katten kommer seg ikke inn og dere kan ha vinduet åpent + slipper insekter i samme slengen uten å smelte i varmen:) ikke verre enn det:)
jentebabymom Skrevet 1. juli 2007 #14 Skrevet 1. juli 2007 æsjjjjjjj fy fillern heller. om det har kommet daue mus på mitt soverom hadde ikke jeg vert begeistret for det heller.mus er skrekkelig og det er egentlig katter også.det er min mening.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå