RajaPia Skrevet 1. juli 2007 #1 Skrevet 1. juli 2007 Jeg er alenemor til ei på snart 22 mnd. Hun har ikke vært på overnatting hos faren noen gang pga amming. Fram til nå har samvær fungert fint , men etter full kræsj mellom oss voksne , krever far nå 50/50 ellers vil han ikke se henne.... Annenhver helg vil han ikke høre en gang . Truet først med å ta hele omsorgen.. Hvis han ikke får 50/50 må jeg ta på meg skylden for at snuppa ikke får flere hundre tusen kroner han har tiltenkt henne... Vi har aldri bodd sammen og kommer aldri til å gjøre det. Hun er i periodern psykisk ustabil. Snakker mye om selvmord og om ikke å ville leve lenger. Alt styret gjør meg frustrert og usikker. Hvilke rettigheter har jeg til å nekte 50/50 , jeg nekter han jo ikke samvær med henne ???
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Selvfølgelige kan du nekte det! Og det bør du for all del gjøre, for 50/50 er ikke noen bra løsning hvis ikke begge foreldrene er med på det. Det at faren ikke vil se henne engang hvis han ikke får 50/50 viser jo at han ikke bryr seg noe særlig...heller ikke hvis han bruker arv som et argument. Han kan jo være sur på deg som bare det, og prøve å gjøre ditt liv kjipt, men å la det gå utover sin egen datter viser jo bare hvor dårlig han er som omsorgsperson, så tror sjansen er stor for at du får hovedomsorgen ved en evt. rettsak. For blir dere ikke enig med mekling, så er rettsak det neste, og da velger dommeren en hovedomsorgsperson...blir aldri 50/50. Antar at du mener at hAn er i perioder psykisk utstabil...får han noe hjelp for dette?
prinsessetamtam Skrevet 1. juli 2007 #3 Skrevet 1. juli 2007 For en patetisk dust han er. Skal du liksom gå å føle skyld dersom han bestemmer seg for å IKKE gi penger til barnet sitt? Og dersom han er psykisk ustabil, er det jo ikke noe å tenke på en gang,kontakt fam.vern-kontoret og snakk med de. Du trenger ikke gå med på 50/50, så slapp av.
:::) Frøken Velferdsrett Skrevet 1. juli 2007 #4 Skrevet 1. juli 2007 dette sier loven: § 36. Kvar barnet skal bu fast Foreldra kan gjere avtale om kven av dei barnet skal bu hos fast. Dersom dei er samde om det, kan dei avtale at barnet skal bu fast hos begge. Er foreldra usamde, må retten avgjere at barnet skal bu fast hos ein av dei å barnombudet fraråder 50/50 for barn under 3 år. så selv om han hadde vært kjempeflink og stilt opp masse så hadde det ikke vært det beste for datteren din. han har ingen ting og vinne på dette!
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #5 Skrevet 1. juli 2007 Her ville også faren ha 50/50, men verken jeg el. psykolog mente det var til det beste for et lite barn, også fordi vi bor en time ifrå hverandre. Så her blir det utvidet samvær, da faren tar seg fri en dag i uken for å kunne ha barnet til overnatting. Vi endte i rettsmøter. Bare en av oss har da omsorgen, men delt foreldreansvar.
RajaPia Skrevet 2. juli 2007 Forfatter #6 Skrevet 2. juli 2007 En liten skrivefeil der ja . Var nok litt trøtt. ) Mener at han i perioder er ustabil. Depresjoner , og i de periodene svinger det fælt. Han har aldri gjort meg noe eller truet meg fysisk , så sånn er det ikke. Men har fått passet mittpåskrevet over mobilen, blant annet at jeg er psykopat... Desverre har jeg ikke klart å holde munn når alle sms-ene har haglet, har svart igjen. Men fra i går kveld har jeg pålagt meg selv å overse alle sms og ikke svare før det kan tolkes itegrann positivitet i en av de... Hvis noen skulle lure , så har jeg ikke tenkt å prøve å nekte han samvær.Hun er jo glad i faren sin , men han har ikke villet se henne på en drøy måned... Ble bare syt det her , men godt å få ut litt når det ikke er noen å snakke med rundt meg for tiden. )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå