Gå til innhold

eggløsningsforvirring..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg synes det er vanskelig å finne ut når jeg har eggløsning. Har lest endel på nettet og funnet ut at jeg trenger ikke å ha eggløsning akkurat når jeg har smerter i magen.. Når vi har smerter kan det være, før, underveis eller etter eggløsningen.. Ser at noen av dere bruker babycomp, er det noen som har tid å forklare meg hva dette går ut på, hvor man får tak i det, og hva det koster?

Vi er foresten på vår 1 pp, hadde smerter onsdag, og vi prøvde lørd. og mand. Så jeg har egentlig ikke tro på at vi får klaff denne gangen..

Andre som er rundt 1 pp?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Når du har EL kommer an på hvor lang syklusen din er. Hvis du har syklus på 28 dager er du fruktbar ca fra dag 12-17.. (dag 1 er første dagen du får mensen)

Mange pleier å ha sex annen hver dag i den perioden. Da vil de treffe EL.

Du kan jo registrere deg på www.babyverden.no der kan du skrive inn siste dagen du hadde mensen, så kommer det opp når du er i den fruktbare perioden din.

EL kommer ca. 14 dager før mensen, om ting er som de skal..

Vet du sykluslengden din da..?

Skrevet

Takk for svar og flere tips. Jeg har hatt forskjellig sykluslengder siden jeg slutta på p-ringen i desember. Syklusene har vært i rekkefølge: 37, 41, 44, 36, Så venter jeg på tanta i begynnelsen av denne måneden.

Uansett hadde jeg ELslim (tror jeg) noen dager etter ELsmertene, så jeg får prøve å regne etter det. Håper den stabiliserer seg snart!

Hvilken pp er dere på?

Skrevet

Oki.. Ja, får håpe den stabiliserer seg, kjedelig med ustabil syklus, hadde det selv før, men nå er den i rute da! :)

EL slim er jo fint å gå etter da. :)

Vi har prøvd siden februar, men samboeren min går turnus på 4 uker hjemme og 4 uker ute, så er ikke hver syklus vi får prøvd.

Ellers så er det mange kloke og koslige jenter her inne, du får sikkert svar på alle spørsmålene dine, det har i hvert fall jeg fått siden starten.. :)

Skrevet

Tok det lang tid før syklusen din stabiliserte seg? Ja det er kjedelig når den er uregelsmessig, vanskelig å regne seg frem til mulig eggløsning. jaja, det går vell til slutt :)

Når skal du ha ikm da? Jeg tror jeg skal ha nærmere neste helg. Blir spennende å se, men tror ikke det klaffa denne gangen..

Ha en fin søndag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...