Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Gutten min på 2,5 år sier navnet til alle i barnehagen og de han kjenner. Snakker ikke rent, men vi vet stort sett hvem han mener. Han har nå også blitt opptatt av hva jeg og pappan heter, og snakker masse om navnene våre. Men han kaller oss fortsatt for mamma og pappa når han roper på oss da.. Han vet også godt hva han heter for når vi snakker om navnet hans peker han på seg selv. Men nekter å gjennta det slik som han gjør med andre navn. Navnet er ikke noe spesielt vanskelig å uttale heller.. Uansett så er det vanskeligere navn han prøver å si, men sier dem litt feil, men sitt eget har han aldri prøvd å si.. Er dette vanlig?
blond Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Jeg tror det. Det handler kanskje om å være seg selv bevisst. Om litt begynner han å fremheve seg selv som person og da sier han navnet sitt både tidlig og sent.
virra Skrevet 2. juli 2007 #3 Skrevet 2. juli 2007 Da jeg var liten nektet jeg å si navnet mitt til langt oppe i 3årsalderen. Det var først da jeg møtte ei annen jente med samme navn at jeg sa det. Søsteren min derimot sa fornavn, etternavn og alder fra hun var 2. Tror nok gutten din sier navnet sitt når han er klar. Hvis ikke kan dere jo se om dere finner en med samme navn og be han si det...
OsloMor Skrevet 2. juli 2007 #4 Skrevet 2. juli 2007 He-he, min datter het "Maria" hver gang vi spurte i sikkert 4 mnd. Og får å si det slik, så er ikke Maria det navnet jeg ga henne. Derimot er det navnet til den tøffeste og største jenta på småbarnsavdelingen i bhg:-0
2 søte små gutter Skrevet 3. juli 2007 #5 Skrevet 3. juli 2007 Min har vært akkurat på samme måten, men plutselig en dag så var han i gang - og nå sankker han stadig om seg selv (Kristian spise skive, Kristian lyst gå tur, osv....)
Etaner Skrevet 5. juli 2007 #6 Skrevet 5. juli 2007 Det du skriver er akkurat som å lese om lillegutt. Han ville ikke si si egent navn. Men helt pluttselig mens jeg forteller en kamerat som var på besøk om dette, så sier han navnet sitt! Og siden har han sagt det siden. Da var han ca 2 år og 9mnd..
Gjest mammaen til Odin og Tiril Skrevet 5. juli 2007 #7 Skrevet 5. juli 2007 Gutten min sa navnet sitt konstant hele tiden fra han var ca 22mnd til nå 2år og 5mnd.. Nå sier han "jeg",men her e clue-vi bor på sunnmøre og her skal jo vi si "e" ikke jeg;P Men tror han har d fra faren han e fra østlandet..så håpe d forandrer på seg når han begynner i barnehagen til høsten.. Anyway, så e d helt normalt å ikke si det ennå. E har ei venninne med en sønn som e like gammel som Odin,og han e kjempe flink til å snakke..altså snakke tydlig,men han sier aldri navnet sitt. Så e tror d e veldig individuelt=)Tror gutten din e helt normal e, vi prøvde no heller å få sønnen vår til å slutte å si Odin. For odin gjøre ditt odin gjøre datt-blei litt rart inni mellom;P
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå