*ønsker nr 2* Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 når babyen er klar for fast føde? finnes det noen tegn man kan se etter? nå r min bare bikket to mnd, så må vente en stund, men er bare nysgjerrig
komplett familie Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 her merket vi det med at han begynte å våkne på natten... og så har jeg hørt at de begynner å bli klare når de blir opptatt av at vi spiser! min var 4,5mnd da vi begynte med grøt.
*ønsker nr 2* Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2007 ja, det siste har jeg å hørt.. emn trur ikke jeg skal begynne å gi han ennå, han er superopptatt av hva vi spiser.. hehe... satt å spiste is.. han satt på fanget mitt han gapa han.. hver gang jeg flytta skjea mot munnen MIN... hehe.. og han er så facinsert og må følge godt med når vi spiser.. men ja, det stemmer nok , for da er de intreserte. hehe.. men venter en liten stund selvom han er det.. våken het ja.. min får bare mm, er våken 3-4 ganger på ca 13 timer... skal vel ikke klage da akkurat
hårsår Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Når jenta mi var ca 4 mnd begynte hun å bli urolig og eltet veldig. Hun ble fort lei vippestolen, fanget osv. Hun sutret mye, og var litt dårlig humør. Husker jeg bar mye på henne på dagen, og det holdt på i ca to uker til hun var 4,5 mnd. Svigermor sa at vi skulle begynne med 1-2 ts grøt for å se om det hjalp. Det gjorde det, og jenta vår sov godt på kvelden, og var i strålende humør (som før) på dagtid. Jeg hadde forresten bestemt meg på forhånd å fullamme til 6 mnd, så til å begynne med økte jeg produksjonen, men det ble MYE pupp, og lite fritid, så jeg ga etter for grøt. Dette er opp til deg selv å bestemme, men med pupp skal de gjerne ha mat hver time, halvannen, og gir du litt grøt, kan du få fri i ca 3 timer =)
*ønsker nr 2* Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2007 oi!!! det du beskriver nå.. høres ut som åssen minsten er nå :S jeg har nok melk, det er ikke noe problem med.. men han er så mye våken... og veldig aktiv.. til slutt blir han sutrete, ingen ting er bra nok, men skal ikke sove, og vil helelr ikke ha pupp.. når melka komemr bare spyttr han den ut... han er i veldig dårlig humør om dagen... hehe... men har det for meg at jeg har nok melk, siden han er fornøyd... og ikke vil ha melka... hmm. men han er jo bare to mnd? nei, vetta søttern hva som er galt jeg... og han er veldig intressert i hva vi spiser som sagt, og gjør mye like bevegelser som vi gjør når vi spiser... når han er våken når vi spiser... hmm.. men som også sagt, jeg har nok melk, fo han vil ike ha... når han ikke er sulten.. bare sutrer... og han legger veldig bra på seg-... nesten fristende å begynne med tynn tynn velling, men han er jo altfor liten(etter manges mening, jeg trur personlig ike det ville skadet med tynn tynn velling av mm)men han sover god om nettene, bare våken 3-4 ganger for mat... men dagen er blitt et strev, i og med at han generelt er mye våken(sover to t fra 11 om morgenen, til 9-10 om kvelden)..
Maisie Skrevet 30. juni 2007 #6 Skrevet 30. juni 2007 Det blir jo anbefalt å amme til ungen er 6 måneder. Men det er jo en generell anbefaling. Før var det 4 måneder, og før det enda tidligere. Unger er så forskjellige, så det er vanskelig med noe fasitsvar. Men hvis du føler at det er riktig å begynne med grøt/velling nå allerede, så ta en prat med hs først. I og med at han bare er 2 måneder. De kjenner jo ungen bedre enn oss, og kan hjelpe deg med råd om hva som er lurt å gjøre.
Maisie Skrevet 30. juni 2007 #7 Skrevet 30. juni 2007 For å ikke misforstå: Hs kjenner ungen din bedre enn vi andre dibbere gjør. Du kjenner jo ham selvsagt best!
*ønsker nr 2* Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. juni 2007 jepp, skjønte det :) vil jo gjøre det ebste for han, tenkte jeg sku ringe hs på mandag han er jo så aktiv, selv til å bare være to mnd, men de siste dagene har han ikke vært lett. ingen ting er bar nok, han spiser når han er sulten(elelrs vil han ikke ha), men tenker jo som sagt på at han kanskje trenger mer tynde i magen.. var vel mye derfor jeg lurte på hvordan man ser om barnet er klar for fast føde...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå