Frk Vims Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Svigermor har bedt oss med til syden sommeren 2008 - i utgangspunktet helt supert og generøst. Men, for meg er det et stort men. Jeg vil ikke kjøre fly, er rett og slett livredd. Dette vet hun veldig godt, det har vært samtale evne flere ganger. Det hun gjør, er å lansere sydenreise for de to store barna (7 og 9 år), planlegge sammen med dem, før vi voksne får høre om det. Må jo bare innrømme at jeg føler meg presset. I dag har hun sendt mange meldinger til sønnen sin, ufine synes jeg, om vi blir med eller ikke. Det tok litt tid før hun fikk svar, fordi vi var ute og telefonen hans var inne - altså så ikke meldingene med en gang. på den siste stod det "svar da, for svarte". (Ikke ironisk ment). (Hun sender bare meldinger når det er noe som er litt ubehagelig, vil ikke snakke med oss). Vet at vi sikkert kunne vært tydeligere og gjort ting annerledes vi og, men har nå tenkt fram og tilbake og jeg har prøvd å overbevise meg selv om at dette har jeg lyst til... Huff og huff, synes dette egentlig er trist, men tålmodigheten min med henne er egentlig ikke lang. Det har vært noen episoder gjennom årene. Rotete dette, men håper dere forstår hva jeg mener. Er jeg veldig urimelig? Bør man takke ja til et slik tilbud uansett?
mayaya Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Du skal ikke svare ja til noe du synes er helt feil. Jeg ville tatt en lang prat med mannen om det - hva synes han da? Og må dere reise et sted så langt unna at dere må ta fly?
trebarnsmamma? Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 Flyskrekk er flyskrekk. Om du har så flyskrekk at du føler det er uoverkommelig synes jeg det er respektløst av svigermoren din. Om hun ikke forstår hvor redd du er så er det jo et generøst tilbud av henne, men da burde hun tatt det opp med deg og mannen først, så litt feil blir det uansett hva hun har tenkt og gjort...
Ædiggedædiggedumæhæ? Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Hva med å la barna reise sammen med dem? Så kan dere reise på ferie sammen etterpå til et sted i bil/båt-avstand=) Jeg hadde IKKE reist om jeg hadde visst at jeg kom til å grue meg lenge i forveien
hund&barn@fullrulle Skrevet 30. juni 2007 #5 Skrevet 30. juni 2007 Bør? Tja, kanskje... Men MÅ- nei!! Hadde noen begynt med sånne meldinger til meg hadde jeg steilet.. Flyskrekk har jeg ikke, men jeg tror at om man har det skal man kanskje ikke gå over barrieren med å fly under press??? Tenker også på om forholdet til svigermor er litt betnet må du tenke på åssen det blir å være tett på henne over flere dager. Det er mye hensyn å ta, og det er sikkert greit å ikke gjøre ting værre. Kanskje mannen din og barna kan være med henne, og du være hjemme? Klarer ikke gi noe godt råd tror jeg, men tenk deg godt om. Lykke til
*Lissi* Skrevet 30. juni 2007 #6 Skrevet 30. juni 2007 Ikke la deg presse iallfall. Og hadde ikke funnet meg i at svigermor hadde sendt slike meldinger til sønnen min....
Solitude Skrevet 30. juni 2007 #7 Skrevet 30. juni 2007 Ville ikke likt at noen lagde avtaler med ungene om sydentur, fått ungene til å glede seg villt før hun får snakket med foreldrene er ikke en god fremgangsmåte. Hadde blitt irritert jeg... Først avtaler man med foreldrene om det er greit, og SÅ snakker man med barna. ikke omvendt. Ikke rart du føler deg presset. Og stusser også på hvorfor hun maser sånn med masse meldinger i dag hvis det er så lenge til turen ? Og når hun vet at du har skikkelig flyskrekk så er det ennå større grunn til å snakke med dere først ! Og syns det er litt umodent å skrive "svar da, for svarte" i en melding, folk kan vel ikke forvente at man har mobilen på seg HELE tiden. Man skal ikke føle seg presset til å take ja til et slikt tilbud. Selvfølgelig er dette utrolig generøst av henne, er jo dyrt å invitere så mange med seg til syden. MEN dere må jo trives med det også, og har dere ikke lyst til å dra så syns jeg dere skal la være.
bente69;) Skrevet 30. juni 2007 #8 Skrevet 30. juni 2007 Sommern 2008 er lenge til, kan jo bestille tur for så å avbestille seinere. Hva med å prøve et bli kvitt flyskrekken kurs? For det hadde jo hvert kjekt å bli kvitt flyskrekken. Syden er jo bare deilig, lykke til med ditt valg. Ellers hadde jeg bedt svigermor snakke med deg eller mannen din ang turen, ikke ungane. Det er ikke de som skal bestemme om dere blir med eller ikke.
Frk Vims Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #9 Skrevet 30. juni 2007 Takker så masse for svar. Godt¨å se at det ser ut som om jeg ikke er helt på jordet. Mannen har vært og snakket med henne etter disse meldingene, hun satt på verandanen hos søsteren sin 100 meter fra huset vårt, da hun sendte dem. Vi har snakket mye om dette, og han ser saken med samme øyne som meg. Det er nok ikke aktuelt for henne å reise et annet sted uten fly, hun er nå "besatt" på dette ene stedet. (Hotell er bestemt). Det blir ikke aktuelt å sende ungene med henne, det er nok egoistisk av meg, men jeg klarer ikke å tenke på at de skal opp i fly heller, og ikke at svigermor skal ha ansvaret for dem der. Flyskrekken bør jeg gjøre noe med, men jeg vil ikke at svigermor skal tvinge meg til det når det passer henne.
Frk Vims Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #10 Skrevet 30. juni 2007 Er helt enig i at fremgangsmåten med å involvere barna først er helt feil, og det irriterer ja... Jeg har dårlig greie på dette med når man må bestille, men i følge henne vil hun ikke sitte og vente på at det skal bli optatt på det hotellet hun har bestemt seg for, fordi vi ikke får bestemt oss.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå