ApriIbaby Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 For meg er barnevogn et hjelpemiddel man trenger når man skal ha barn. Man finner en barnevogn man liker og som passer behovet, og så har men den vognen til alle sine barn. Noen av venninde mine (og flere her inne) bytter stadig til nye og ki\ulere vogn, mens jeg holder meg til den samme gamle kombivogna. I mine øyne er det galskap og motehysteri. Jeg tenker for meg selv ( og her inne) at de blir lurt av smart markedsføring til å bruke mye mer penger på vogn enn nødvendig. De blir hjernevasket inn i nøye planlagt kunstig vognmoteverde som er skapt av markedsførere for at mammaer skal tr de har behov for dette og at dette er noe de VIRKELIG prioriterer. De er så smarte, og så mange blir lokket inn i denne bytte-vogn-til-kulere-modell galskapen. At vognbehovet kan endre seg noe kan jeg forstå, men kjper man rett vogn i utgangspunket bør dette holde. Det var mine tanker om vognmote
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Det samme kan man jo si om alt annet også da - for å sette det på spissen, møbler, klær, sko, vesker - u name it! Kjøp de riktige skoene og du trenger ikke flere...?
Ædiggedædiggedumæhæ? Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 For meg er jakker et hjelpemiddel man trenger for ikke å fryse. Man finner en jakke man liker og som passer behovet, og så har men den jakken hver vår/sommer/høst/vinter. Noen av venninde mine (og flere her inne) bytter stadig til nye og kulere jakke, mens jeg holder meg til den samme gamle jakka. I mine øyne er det galskap og motehysteri. Jeg tenker for meg selv ( og her inne) at de blir lurt av smart markedsføring til å bruke mye mer penger på jakke enn nødvendig. De blir hjernevasket inn i nøye planlagt kunstig jakkemoteverde som er skapt av markedsførere for at mammaer skal tr de har behov for dette og at dette er noe de VIRKELIG prioriterer. De er så smarte, og så mange blir lokket inn i denne bytte-jakke-til-kulere-modell galskapen. At jakkebehovet kan endre seg noe kan jeg forstå, men kjper man rett jakke i utgangspunket bør dette holde.
Mrs. Bouquet Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Det er ikke alltid man velger etter behov, men interesser. Jeg er opptatt av vogner, og synes det er en fint ting, av de unyttige, å bruke penger på. Jeg forsvarer det absolutt ikke med at det er et behov. Det er mer som med biler. Veldig mange velger ikke hvilken bil de skal ha utelukkende pga behov, men av interesse og til en viss grad status. Når det er sagt er ikke vogn en viktig ting her i bygda eller vennekretsen, men det er det alikevel for min del.
ApriIbaby Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2007 Du er inne på noe, men barnevogn er en midlertidig ting. Sko og sofa og klær vil du alltid trenge, så det er det naturelig å skifte ut av og til også. Eb vogn blir neppe utslitt. En annen ting er at sko og klær ( ihvertfall de jge kjøper) er i en annen prisklasse.
Girly *snuppa og snuppen* Skrevet 30. juni 2007 #6 Skrevet 30. juni 2007 he he he! Veldig godt skrevet - nå fikk jeg meg en god latter før jeg går og legger meg! ) Jeg er helt enig med deg! )
ApriIbaby Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. juni 2007 *ler*. Den var god. Vi har tydligvis litt forskjellig syn på jakker. :-)
Maisie Skrevet 30. juni 2007 #10 Skrevet 30. juni 2007 Om barnevogner kostet 1000 kroner, hadde du hatt de samme tankene om det da? For meg er en barnevogn en investering, siden den er såpass dyr. Vi brukte lang tid på å bestemme oss, og kommer nok ikke til å bytte vognen i en ny og "kulere" en, kanskje i en søskenvogn hvis behovet en dag skulle melde seg. Da vi kjøpte vogna, var den på salg, fordi de skulle selge unna det årets modeller før de fikk inn neste års modeller. Det var ikke noen forskjeller på de nye vognene, de hadde bare nye farger.... Butikkene selger nok mye på å få oss til å tro at vi trenger akkurat den varen, og vi lar oss friste. Når det gjelder barnevognmoten, så lurer jeg egentlig mer på om trehjulinger er like populære om ti år.
Stratos med 3 barn Skrevet 30. juni 2007 #11 Skrevet 30. juni 2007 Langt på vei enig. Folk får gjøre som de vil, men jeg kunne ikke interessere meg mindre enn for hva som er vognmoten i øyeblikket! Men når det kommer til å bruke den samme vogna på alle barna....., går ikke når man får med 14 mnd mellomrom
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå