Gå til innhold

Noen som har tatt laseroperasjon på øynene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Syntes hun jeg snakte med på klinikken sa at jeg ikke kunne bære småbarn de første dagene etter operasjonen. Stemmer det, er det fordi man ser så dårlig etterpå eller fordi det kan gjøre noe fra eller til for øynene når man bærer tungt?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.jeg har tatt øyeoperasjon...Og grunnen til at du ikke skal bære små barn er fordi dem uten å mene noe med det viffter med armene. Og når du da bærer dem vil du automatisk knipe øynene i gjen hvis dem kommer opp i ansiktet ditt. Det er ren refleks..Og det SKAL en ikke gjøre da dette kan skade operasjonen. Det er fordi dem drar til side hornhinnen mener jeg det er og "lapper" den tilbake etter inngrepet.Hvis du da kniper øyet hardt sammen kan denne hinnen brette seg eller på et sår på.Jeg fikk sår på min hinne på det ene øyet.Og det er ONDT.

Jeg var helt ute de dagene dette pågikk og hadde ALDRI klart å ta meg av min datter alene.Jeg kunne jo ikke se noe fordi det bare rant og rant fra øynene..Og det var mye bedre å ha dem igjen. Så jeg håper inderlig at du har noen til å hjelpe deg.

Skrevet

Heisann! Jeg har også laseroperert øynene, helt uten komplikasjoner. Var på jobb dagen etter, ingen smerter og perfekt syn! Kunne fint tatt meg av mange unger jeg, men det er som det blir sagt her, det tar noen dager før hinna på øyet gror og da skal det være helt i ro. Fy, fy å gni seg i øynene! Best å holde impulsive viftende små hender unna ansiktet noen dager ja :-)

Skrevet

Jeg har veldig lyst å ta sånn operasjon, noen som har et sted å anbefale i Oslo/Akershus?

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...