Gå til innhold

5 uker gammel...

Anbefalte innlegg

Skrevet

når legger de seg? spier de på natt, og hvor ofte??

noen som vil fortelle døgnrytmen?? kjekt å høre...

har dere fått rutine på ting?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei.. nå er min litt eldre 9 uker.... mennh.. rutiner? neeeh.... hvertfll ikke ved 5 ukr.. nå har han begynt å lage rutine sjøl, sånn delvis. han våkner ved 11 tiden om morgenen(jah, jeg er heldig, noen ganger varer det til halv tolv), så koser vi oss frem til han skal ha mat(må stå opp, han nekter å kose i senga), og han vil ha mat et sted mellom 1 og 2, ved to tiden pleier han å sovne , og sove et par timer.. så er han våken til 21-22, med kanskje noen få fem minuttere med søvn... dette er noe han har gjort selv, jeg fant ut at jeg gir f i rutiner, men fra ca 3 ukers alder har vi satt på pysj mellom 6 og 9 om kvelden.. alt etetrsom hvordan han er.. det er den faste rutinen vi har, med kveldstell, og med morgen stell da(nå har han begynt å kose seg i pysjen, så får han på klær en stund før han spiser)... så mitt råd.. la babyen styre selv, det er klin umulig å lage rutiner på så små.. trudde jeg sku klare det, men den gang ei.. hehe..rutinene kommer tdsnok :)

Skrevet

og forresten, mellom ca 10 om kvelden og 11 om morgenen spiser han tre ganger(noen ganger fire, alt ettersom)...

Skrevet

Vesla her er 5 uker og har ingen rutine på dagen egentlig. Spiser ca hver 3.time og sover mellom alle måltidene, noen ganger er hun ikke våken mellom to måltider i det hele tatt, mens noen få ganger er hun våken i 2-3 timer, gaper etter mat og sovner ved puppen..

Men hun er alltid mye våken og urolig om kvelden (fra 19-23), er nok litt luft og mageknip inne i bildet her. Ammer henne gjerne i senga når jeg legger meg mellom halv elleve og halv tolv engang, og da sover hun godt i sin egen seng til tre-tiden. Da ammer jeg henne og løfter henne tilbake til hennes egen seng etterpå, da sover hun videre til seks-sju tiden. Sånn går hver eneste natt, veldig fornøyd med det, alle er friske og uthvilte om morgenen :-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...