Gå til innhold

Siden dette er klagedagen, så kommer jeg med mitt også!:-(

Anbefalte innlegg

Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira
Skrevet

Utrolig nok er dette ikke en tråd om barnefar, for det er jo ikke akkurat en overraskelse at han bare skjelte meg ut i dag mens jeg gråt, og det var visst ikke viktig å få med seg årsaken til at jeg gråt så mye til jeg spydde natt til i går, så jau.

Jeg har ikke så mange venner, men har et par nære som jeg prater med på msn siden de bor langt vekk. En av dem bor på Sørlandet reiser til andre steder i landet nesten hver helg (jobber i siviltjenesten nå, og har 90% reiserabatt, så det er derfor), men er ikke så ofte han er innom Oslo da. Han var her for 3 mnd siden, og så 3,5 mnd før det igjen, så jeg har sett ham 2 ganger på 1 år. Har spurt ham mange ganger om når han kommer hit igjen, med tanke på mine egne planer for sommeren, men han hadde så mange andre planer, at han ikke visste.

Men så i går kveld fikk jeg vite av venninna hans (har henne på msn, så vi snakker noen ganger sammen og ting og tang) at han var i Oslo nå. Jeg var opptatt i går kveld, men hun sa at jeg bare skulle ta kontakt med ham fordi han skulle være hos henne, men hun følte at jeg kunne "overta" ham en kveld siden han skulle være i Oslo helt til mandagsmorra. Så da tok jeg kontakt i dag, men til min store skuffelse hadde han ikke engang tid til å møte meg...han sa han kanskje kunne komme innom en bitteliten tur en eller annen gang i løpet av kvelden, men da måtte han ta med en kompis hit. Så jeg bare sa at han ikke trengte å ta seg bryet, men jeg spurte også om han ville overnatte her (hun venninna bor nemlig litt uttafor byen og har ikke engang seng til ham, så det er mer praktisk å overnatte her med tanke på nattbuss og gjesteseng). Men han sa at nå hadde han jo all bagasjen sin hos henne, så det blei styr å flytte den hit...så jeg sa jo at han ikke trengte bagasjen hvis han uansett skulle til henne imorra, men da bare babla han om et eller annet, så det kom jo indirekte fram at han ikke ville komme hit. Så da kommer det til å gå måneder før jeg ser ham igjen, noe som faktisk er helt greit, for jeg føler ikke særlig behov for å møte ham med det første etter det her.

Altså hvis det er uklart så har det seg slik at jeg ser på ham som en av mine nærmeste venner, og han ser på meg som en veldig god venninne, og han har støtta meg masse med tanke på barnefar og min psykiske helse. Men nå har han altså reist hit til Oslo uten å si ifra til meg, fordi han hadde planer med mange andre, og ikke med meg, og det var faktisk planen å ikke fortelle meg at han kom!!! (Var altså ikke meninga at hun venninna skulle fortelle meg at han kom...) Føler meg så verdiløs siden ikke engang en av mine nærmeste venner orker å møte meg, og bevisst unngår å kontakte meg!:-(

Videoannonse
Annonse
Skrevet

hei på deg. Skjønner at du blir trist å lei. Nå kjenner jeg jo hverken han eller deg, men...

Ut i fra egne erfaringer så tror jeg ikke det er det at han ikke bryr seg om deg eller ser på deg som en god venn. Men, kan hende at det kanskje er litt for mye for han å takle???

Hvis du tenker deg om - når dere er sammen - snakker dere veeeldig mye om dine problemer osv - at det blir veldig mye negativ snakk? Altså snakk om triste ting? Eller klarer du å variere samtalene - at det blir snakket om andre ting også???

Jeg er selv bestevenninne med en som sliter med angst og depresjoner. Hun har opplevd og opplever masse vondt. Hun betyr alt for meg og jeg føler med henne og støtter henne.Det har jeg alltid gjort og kommer aldri til å slutte med det. Men, jeg må innrømme at jeg til tider trekker meg litt unna (lar av og til vær å ta telefonen) og slike ting. Det er veldig mye fokusering på problemene hennes og jeg forstår at hun trenger å snakke om det, men det er av og til vanskelig å takle synes jeg....Av og til så orker jeg bare ikke for blir deppa selv, og det er slitsomt. Innimellom MÅ jeg være litt egoistisk...

Stooor klem til deg fra meg:o)

Skrevet

Vi er jo nesten aldri sammen da, så de få gangene vi er det så er det ikke noe negativt snakk. Derfor har jeg gleda meg veldig til å få ham på besøk igjen, så at han både kom til Oslo nå og ikke skulle møte meg, kom som en veldig stor negativ overraskelse...hadde aldri venta noe sånt fra ham!:-( Og jeg har ikke hatt det særlig bra i helga, så dette var jo et ekstra ille tidspunkt egentlig.

Håper bestevenninna di setter pris på deg! Det er hverken enkelt å slite med angst og depresjoner eller å være pårørende,- her takla i alle fall ikke barnefar å være pårørende, så det blei slutt.

Takk for klem!:-)

Skrevet

hei =) nå bor ikke jeg i oslo (bor i kongsberg) , men om du vil ha noen flere og prate med , så bare send meg en melding! utifra det du har skrevet her , så skjønner jeg at du har det vanskelig .. har nettopp flyttet ned hit fra ålesund, og kjenner ganske få her.. har en venninne her nede,som ikke jeg ser så ofte. bor la med typen min, men han jobber og jeg går hjemme.. så jeg vil gjerne bli kjent med flere.. er vel i litt samme situasjon , hvor jeg har mest kontakt med venner bare via msn.. og har også følt på at noen jeg har sett på som beste kompis , har tatt avstand .. uansett , så ønsker jeg deg lykke til med alt :)

Skrevet

Det er bare helt utrolig å høre denne historien!

Det er som om jeg skulle skrevet den selv! Jeg opplevde det samme når jeg gikk gravid første gang, og det var så utrolig kjipt!

Jeg kan ikke si noe annet enn at jeg forstår deg utrolig godt, og jeg synes faktisk at det var dårlig gjort av din venn...

Skrevet

Så kjipt at du også har opplevd noe sånt!:-(

Det bare kom så overraskende...det endte faktisk med at jeg la på da han babla om at han måtte det og det sammen den og den, for jeg ville ikke at han skulle høre meg gråte på telefonen (jeg hater å gråte på telefon, så typisk meg å legge på sånn). Er ikke sjalu på noen av dem han skal møte, men bare lei meg fordi han unngår meg...at han som egentlig har vært mest til støtte for meg kunne gjøre noe sånt...hvorfor? Og det virker jo ikke som han skjønner det!:-/

Skrevet

Sender deg en melding!:-)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...