Gå til innhold

Kan det bli for mye mat (mm)? (samme som ammedebatten)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en puppegal gutt på 3 uker. Jeg har, bl.a. etter råd her inne, gitt han pupp når han ser ut til å ville ha. Men noe av dette er nok sugebehov (prøver også smokk med varierende hell). I dag virket det som han hadde veldig vondt i magen, skrek og skrek og sa heller ikke nei til pupp da, men... Så jeg ga han masse, uten "de obligatoriske 2 timene i mellom" (i henhold til helsesøster). Men gjorde jeg vondt verre?? Kan det rett og slett være at han ikke vet sitt eget beste og at det blir for mye melk for magen?

Skal nevnes at han også var svært trøtt, hadde vært våken i 5-6 timer, så han var nok også overtrøtt - men det virket som smerteskrik...?

Anyone?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ammet 2 og de har fått pupp når de vil ha, har aldri hørt om 2 timers regelen. Kan ofte amme oftere enn med 2 timera mellomrom, særlig på kveldene...de kan såklart få for mye, men her i gården kommer det overflødige opp (gulper en del:-()

Skrevet

Hvis han har vondt i magen kan ytterligere amming gjøre det verre, ja. Selv om det roer han der og da.

Da min gutt var så lite som din, var han av og til litt urolig på kvelden, og ville ha mat hele tiden. Helsesøster sa da at kanskje uroligheten kom av litt magevondt og at han egentlig ikke var sulten. Prøv å gi han smokken, selv om du må sitte og holde den for at han skal ta den. Men på den andre siden, de vil ofte ha mye mat på kvelden i den alderen, så ikke alltid så lett og vite. Du må bare prøve deg frem.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...