Stor_smil Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 .. at barnehagen ikke har senger til de barna som trenger å sove på dagtid?? Mini skal begynne i barnehage i august, og på lappen vi fik i posten sto det at vi måtte ha med vogn som han kunne sove i. Problemet er jo at han ikke liker å sove i vogn.. gjør det iallefall ikke dersom han ikke blir trillet til han sovner. Blir litt frustrert.. og gruer meg enda mer til å sende han i barnehage... Hvordan er det hos dere som har barn i barnehage??
Anne-B. Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 I bhg til datra mi sover de enten i vogn eller på små madrasser som pakkes bort når de ikke brukes.. Om de er 9-10 unger på hver avdeling, så kan du jo tenke deg til hvor stor plass som ville gått til å ha oppe senger.
2Blåbær Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 Begge mine gutter var ikke vant med å sove i vogn på dagtid, med mindre vi var på trilletur, men dette fikset barnehagen raskt... Etter en uke sov de søtt begge to, uten noen form for trilling eller vugging. Barn tilpasser seg raskt nye rutiner på nye steder, når ikke mamma er tilstede Lykke til!!
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Gutten min skal begynne i familiebarnehage og der kan man velge alt ettersom hva barnet er vant til. De har også et rom for barn som er sensitive til lyder.
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #5 Skrevet 30. juni 2007 Ingen av barnehagene jeg har erfaring med, har hatt senger. Jeg tror at han venner seg på det å sove i vogn ganske raskt, jeg. Kanskje har han lettere for å venne seg på det når du ikke er der. Da finner han fort ut at "sånn er det her", som med alle andre rutiner han skal li vant med i barnehagen.
OsloMor Skrevet 30. juni 2007 #6 Skrevet 30. juni 2007 Alle sover på madrasser i vår barnehage iallefall. Synes det hørtes litt ukoselig ut selv, men det funker bra:-)
Stratos med 3 barn Skrevet 30. juni 2007 #7 Skrevet 30. juni 2007 Ring å spør! Hos oss har vi med vogn eller reiseseng, alt ettersom....
bente69;) Skrevet 30. juni 2007 #8 Skrevet 30. juni 2007 Det blir nok ikke noe problem. Hvertfall hører jeg personalet i barnehagen sier at i barnehagen sover alle til samme tid og alle sover f.eks i vogner. Å da sover alle i vogner og til samme tid, sånn er det bare. Ikke at jeg skjønner hvordan de får det til, men det gjør de. I snuppa sin barnehage sover alle i vogner ute.
Katja Skrevet 30. juni 2007 #9 Skrevet 30. juni 2007 Tuppa mi var håpløs å få til å sove i seng, så i barnehagen hadde vi reiseseng til henne. Men barnehagen hadde eget rom for soving da, slik at sengen kunne stå der hele tiden. Ikke alle barnehagen som har det, og da blir det verre med reiseseng. Ring barnehagen og spør. Men det er vanlig at man selv stiller med vogn eller seng ja, og vogn er det vanligste.
Solitude Skrevet 30. juni 2007 #10 Skrevet 30. juni 2007 Har egentlig aldri tenkt over det før, men nå har jeg hatt barna i 3 forskjellige barnehager og alle hadde senger for de som ville sove inne. Så vi kunne velge å ta med vogn og la de sove ute eller la de sove inne. Eller for å forklare. Min elste datter gik i 1 barnehage, mine to andre barn har vært i 2 barnehager
Bølle&Frøet Skrevet 30. juni 2007 #11 Skrevet 30. juni 2007 Mini her begynner også i barnehagen til høsten. Her var det seng til dem som trengte det, og de som heller ville bruke vognen kunne det. Kanskje det er mulig å bruke reiseseng?
dama Skrevet 30. juni 2007 #12 Skrevet 30. juni 2007 i barnehagen vår sover de i vogner hele gjengen... minstemann var heller ikke vant til å sove i vogn da hun begynte.. men det problemet lot jeg barnehagen få ta seg av.... nå sover hun i vogna hjemme også...
Stor_smil Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 30. juni 2007 Takk for svar dere, da senker jeg skuldrene igjen. Tar en telefon til barnehagen på mandag og hører om hvordan det er å ha med reiseseng, ellers får jeg bare satse på at de er flinkere enn meg og får han til å sove i vognen sin Tusen takk for raske svar
Annie Bailey Skrevet 30. juni 2007 #14 Skrevet 30. juni 2007 Gutten min var heller ikke vant til å sove i vogn ute når han begynte i barnehagen og jeg trodde det skulle bli en utfordring, men det ble det ikke. Alle barna har med seg egne vogne som de sover i og de lærer seg utrolig fort at slik gjør de det i barnehagen. Hjemme sover han med rullgardinene nede i et hus som er helt stille.. (tja ihvertfall fram til nå. Snart kommer det en baby så da blir det vel anderledes her hjemme også) Tror ikke du skal bekymre deg.
Honningmelon Skrevet 30. juni 2007 #15 Skrevet 30. juni 2007 I bhg til eldstemann har de heller ikke senger, ikke eget soverom en gang, så der sover alle ute i vogn (dette er en liten bhg). Var skeptisk jeg også, siden gutten min var vant med å sove inne, men det gikk helt fint.
jada.. Skrevet 30. juni 2007 #16 Skrevet 30. juni 2007 Ikke vanlig at barnehagen stiller med seng.. Det er ikke alle barnehager som har plasss tril å oppbevare reisesenger for mange barn..Derfor kan det være at de minste sover i vogn og når de blir for store sover de på madrass
Mockanin Skrevet 30. juni 2007 #17 Skrevet 30. juni 2007 I barnehagen som minsten skal begynne i sover alle ungene inne. Mener å ha hørt at dem sover på små feltsenger og at barnehagen har eget rom dem sover på. Vi har motsatt problematikk som deg. Minsten her er vandt til å sove ute i vogn, men når han begynner i barnehagen må han sove inne. Samme problemet hadde jeg med eldstemann, men det gikk så fint så. Når minsten begynte hos dagmamma fikk jeg høre at dem bare la unga i vogna, ble ikke vugget eller noe.. SÆÆÆÆÆRLIG at det går med denne karen her sa jeg, for vi må jo gå tur for å få han til å sove i vogna. Vel, dagmammaen legger han og han sovner alene. MEN det funker ikke hjemme. Vi må ut og gå.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå