Ella29 Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Føler at gutten min ikke får nok..han blir lissom aldri fornøyd med puppen og kan godt amme i en time, med pauser selfølgelig. Virker som han spiser aktivt, men sovner lett. Må nesten alltid gi han litt på flaske i tillegg for å få han til å sove og roe seg ned. Når jeg pumper kommer det ca 60 ml annenhver time eller 80 hver tredje. Men når han kun spiser fra flaske spiser han gjerne 100-120 hver tredje time. Har jeg lite melk til å amme han?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Hei, Jeg kan ikke svare på om du har for lite melk eller ikke, men jeg var/er i en liknende situasjon. Prøvdde så godt jeg kunne å amme, men det var ikke nok, så derfor fikk hun flaske i tillegg. Etter mye kjas og mas, pengefingre og elendige råd slutta jeg med mme og ga lillejenta bare pupp. Det ble helt krise, både jeg og hun gråt, hun hang i puppen og jeg var naglet til sofaen. Etter en tid med dette marerittet kontaktet jeg helsesøster. Hun sa at jeg skulle gi henne MAX 15 min på hver pupp, så flaske til hun ble mett og fornøyd. Det varierte hvor mye hun tok av flaska, alt fra 40 ml til 120 ml. Jeg føler jeg får bare mindre og mindre melk, når jeg pumper kan jeg få max 80 ser det ut til. Frustrerende men sånn er det bare. Jeg har nå innfunnet meg med at jeg har for lite melk, men hun får da ihvertfall det jeg har, og alltid max 15 minutter på hvert bryst, men nå er det gjerne unnagjort på 7-8 min. Så er det flaske. Fungerer supert her!
MissAntrop Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 Hmm, kom visst bort i anonymknappen. Ikke meningen det altså
kajak&Daniel Skrevet 30. juni 2007 #5 Skrevet 30. juni 2007 Men man får ofte ikke ut like mye når man pumper som når de suger selv da! Lillegutt har hele tiden fått nok melk, men når jeg prøvde å pumpe for en stund siden, fikk jeg ikke ut mer enn 40 ml.... Men jeg har altså alltid hatt mer enn nok melk... Men om du vil ha mer melk, så må du bare legge han til oftere. Hvis du gir han tillegg, så kommer jo melkeproduksjonen bare til å bli mindre. Så prøv å legg han til oftere, og se om han blir fornøyd når du da øker produksjonen...
Ella29 Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. juni 2007 Takker for innspill:) Vi får vel bare prøve oss frem. Jeg passer hvertfall på å pumpe ofte så produksjonen ikke stopper.
Labbetøs Skrevet 1. juli 2007 #7 Skrevet 1. juli 2007 Hvor mye man får når man pumper trenger IKKE å være representativt for hvor mye melk du har. Pumpa drar ut litt melk, men for veeeeeldig mange er det vanskelig å få ut alt. Pumpa setter ikke i gang utdrivningen på samme måte som babyen gjør. Jeg annbefaler deg heller å følge råd for å få økt produksjonen. Se inne på ammedebatten. Link til kveldsamming osv: http://www.babyverden.no/templates/Article____12123.aspx Hva som øker melkeproduksjonen: http://www.dinbaby.com/forum/thread/6734624 Det dummeste du gjør er å gi tillegg på flaske. Gjør du det så vil ikke babyen suge like mye og ofte, så da vil melkemengden gradvis gå nedover. La heller barnet die ofte og lenge. Forsøk med bare det så lenge det går. Noen dager kan det være økedager og urolig/missfornøyd unge. Lar du han suge ofte (gjerne hver time) i noen dager så vil det bli mere melk av det. Dersom det ikke lar seg gjøre, så gi tillegg av mme med hjelpebryst. Da vil barnet stimulere din egen produksjon samtidig som han blir mett av mme. Vil du øke melkemengden bør du uansett hva ikke gi flaske. Lykek til, og stå på. Det kan være slitsomt i perioder, men dette klarer du. Flink pike. Hehe. :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå