Lille Trille 2015 Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Jeg har termin i begynnelsen av september - hvor tid bestiller man "time" til dåp? Hvor ofte har en kirke dåpsgudstjenester?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 1. juli 2007 #2 Skrevet 1. juli 2007 Såfort du har personnr til babyen kan du bestille dåpen. Jeg ringte før babyen ble født (siste gang) for å få vite de forskjellige datoene vi kunne velge i. Dette var mest av praktiske grunner siden vi skal ha dåp midt i fellesferien.
Lille Trille 2015 Skrevet 3. juli 2007 Forfatter #3 Skrevet 3. juli 2007 Oki - takk for svar. Lurte litt på om jeg måtte ringe før barnet var født liksom siden de flest vel dåper barnet når det er 2-3 mnd gammelt, og tiden går vel veldig fort når barnet først er født:) Men kanskje jeg skal gjøre som du gjorde sist - ringe ang datoer og slikt. Min far jobber nemlig på båt, og er borte 4 uker av gangen og har ikke lyst at "morfaren" skal gå glipp av barnedåpen liksom. Jeg har termin i september, så da blir det vel november/desember da:)
Ioren Skrevet 5. juli 2007 #4 Skrevet 5. juli 2007 Jeg har termin i oktober og har allerede booket dato i nyttårshelga. Dette på grunn av familie som bor langt unna som det passer best for at kommer på den tida...
pandabjørn Skrevet 19. juli 2007 #5 Skrevet 19. juli 2007 tror jeg ringte presten 3 mnd før vi skulle ha dåp.....da fikk vi greie på når det var dåp i den kirken vi ville dåpe Sander
Monamor Skrevet 25. juli 2007 #6 Skrevet 25. juli 2007 Hei... venter ei lita tulle 15 august.. Lurer litt på om det er dumt av meg å vente helt til vårparten med å ha dåp?? Litt mer koselig med lett vær og ikke så mye styr med masse snø og sånt.. er det tull å tenke sånn? Lurer på andres meninger der... F.eks hatt dåp i april??
pandabjørn Skrevet 25. juli 2007 #7 Skrevet 25. juli 2007 er det ikke vanlig å døpe babyen før det har gått 6 mnd hvis du skal døpe tulla di i april da vil hun være nesten 8 mnd.. kan jo døpe tulla i oktober også da eller i sept det ville jeg heller ha gjort enn å vente helt til april.. vi skal ha dåp i mars..... hvis du skal tenke på været så ville jeg døpt jenta i sept okt......
Anonym bruker Skrevet 31. juli 2007 #8 Skrevet 31. juli 2007 du kan fint vente til våren. kan jo bli døpt når som helst i løpet av hele livet. kjenner noen som døpte begge barna samtidig. den minste var noen måneder og den største tre år.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå