Gå til innhold

Hvor tid kontakter man kirken for dåp?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har termin i begynnelsen av september - hvor tid bestiller man "time" til dåp? Hvor ofte har en kirke dåpsgudstjenester?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Såfort du har personnr til babyen kan du bestille dåpen. Jeg ringte før babyen ble født (siste gang) for å få vite de forskjellige datoene vi kunne velge i. Dette var mest av praktiske grunner siden vi skal ha dåp midt i fellesferien.

Skrevet

Oki - takk for svar. Lurte litt på om jeg måtte ringe før barnet var født liksom siden de flest vel dåper barnet når det er 2-3 mnd gammelt, og tiden går vel veldig fort når barnet først er født:) Men kanskje jeg skal gjøre som du gjorde sist - ringe ang datoer og slikt. Min far jobber nemlig på båt, og er borte 4 uker av gangen og har ikke lyst at "morfaren" skal gå glipp av barnedåpen liksom.

Jeg har termin i september, så da blir det vel november/desember da:)

Skrevet

Jeg har termin i oktober og har allerede booket dato i nyttårshelga. Dette på grunn av familie som bor langt unna som det passer best for at kommer på den tida...

• 2 uker senere...
Skrevet

tror jeg ringte presten 3 mnd før vi skulle ha dåp.....da fikk vi greie på når det var dåp i den kirken vi ville dåpe Sander :)

Skrevet

Hei...

venter ei lita tulle 15 august.. Lurer litt på om det er dumt av meg å vente helt til vårparten med å ha dåp??

Litt mer koselig med lett vær og ikke så mye styr med masse snø og sånt.. er det tull å tenke sånn? Lurer på andres meninger der...

F.eks hatt dåp i april??

Skrevet

er det ikke vanlig å døpe babyen før det har gått 6 mnd hvis du skal døpe tulla di i april da vil hun være nesten 8 mnd..

kan jo døpe tulla i oktober også da eller i sept det ville jeg heller ha gjort enn å vente helt til april..

vi skal ha dåp i mars.....

hvis du skal tenke på været så ville jeg døpt jenta i sept okt......:)

Skrevet

du kan fint vente til våren. kan jo bli døpt når som helst i løpet av hele livet. kjenner noen som døpte begge barna samtidig. den minste var noen måneder og den største tre år.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...