Gå til innhold

Hva med litt rødvin sånn rundt termin?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det bare jeg som kunne tenke meg det, mest med tanke på å prøve og få i gang fødselen? Har 2 dager igjen til UL-termin, mens-termin var i går. Begynner å bli passe lei og tung nå og kunne tenke meg å ta meg et halvt glass, og kun det (!), med rødvin i kveld. Har jo hørt både for og i mot dette med rødvin og igangsettelse av fødsel, vil jo selvfølgelig ikke gjøre noe som ikke er bra for lille-frøkna i magen. Har liten lyst til å gå så lenge over termin fordi babyen er såpass stor nå. Hun har et vekstavvik på +17% og vil sannsynligvis være 4 kg til termin.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

sønnen min hadde vekstavvik på +24% , men han var 51 lang og 3630 gr.. Altså ikke spes stor i det hele tatt..

Og nei, jeg hadde ikke gjort det! Babyen kommer når den er klar, og kroppen din er klar... Tror ikke noe særlig på at det har så mye med igangsettelse å gjøre, da i så fall at man slapper mer av :)

Skrevet

nå skal ikke jeg komme her og si hva du skal, og ikke skal gjøre da også jeg har hørt forskjellig. MEN venninna mi fikk beskjed av sin jordmor da hun hadde termin at det var bare å dra hjem, ta seg et glass vin og ha sex med mannen og håpe på at det skulle sette fødselen i gang. Hehe!i tillegg vet jeg ikke hvor stor skade en baby kan få ved at mor tar seg et glass vin...jeg tror sjansen er ekstreeeemt liten!

Skrevet

Jeg har ei venninne som prøvde det trikset og morgenen etter så fødte hun.....

men snakket med legen min om dette og han mente at det ikke var så lurt. Og dette fordi at før i gamledager reiset legene rundt på barselbesøk med sprit i vesken, vistnok for å stoppe for tidlige rier.....

Men ikke vet jeg....

sitter og veier for og imot selv....

Gjest Ut på tur
Skrevet

Nå utvikler babyen seg minimalt inni magen din 1/2 glass rødvin er sikkert ikke det verste du kan nyte... bare du koser deg med det ;)

Sikkert ikke farligere det enn å kjøre innpå med 1/2 kilo sjokolade og 1 liter Cola :)

Det er som andre innlegg her sier til og med JM som sier det er ok :)

Du får gjøre som hun sa. Rødvin og sex :)

Skrevet

Helt ærlig talt tror jeg ikke det har noe å si om du tar deg et halvt glass rødvin!

Skulle liksom ikke forundre meg om det kunne gitt noen rier. Kos deg med vin og litt sex til dessert, så kanskje det skjer noe??

Skrevet

Jeg tror ikke det kan være så farlig, jeg! Et beskjedent igangsettings glass og litt sex gjør vel susen?

Bare venter på sinna innleggene som sikkert kommer snart...:)

Skrevet

JM på sykehuset som jeg skal føde sa at jeg ikke måtte finne på å drikke alkohol...

Tror ikke det er å anbefale, men dette må du vurdere selv...

+17% er vel ikke så mye og 4 kg til termin er helt vanlig nå om dagen;)

Dette går nok så bra så!

Skrevet

Jeg ville ikke ha drukket vin....

Et halvt glass er kanskje ikke mye for deg,men desto mer for den bittelille babyen...Og alkoholen(akkurat som nikotin) tar mye lenger tid å "få ut" av blodet til babyen enn til deg...

Nå skal ikke jeg fortelle deg hva du skal eller ikke skal gjøre,det er jo selvfølgelig helt opp til deg! Men tenk om fødselen plutselig setter igang?Og at det er over på en time eller noe? Kjedelig hvis babyen kommer ut og er sløv og "utenfor" pga at du har drukket vin.Det kan påvirke evnen til å "ta puppen" når babyen er ute...

Knerten din kommer når h*n er klar. og bare så det er sagt så er ikke 4 kg så ille å få ut.Begge gutta mine veide 4 kilo når de kom og det gikk helt fint.

Skrevet

sjefen min hadde tatt seg et halvt glass rødvin i løpet av en kveld rundt termin tid... hun sa hun merket at ungen ble "full", og hun blei selv dårlig fordi jentungen slo kollbøtter i magen resten av kvelden/natten.et halvt glass utgjør kanskje ikke så mye i våre kropper, men de søte små er jo endel mindre da - og får samme alkoholprosent i blodet. Jeg ville kke gjort det, men vi er da forskjellige, og man får jo høre at ting er skadelig fra en part og at det ikke er det fra en annen part, så jo være litt vanskelig å vite hva en skal tro innimellom...:)

Skrevet

Jeg ville ikke gjort det. Kjerringrådet sier at man skal drikke rødvin, og ikke alkohol generelt. Med førstemann (jeg gikk ti dager over termin) tenkte jeg som så at det kanskje var noe i druejusen som satte i gang fødselen. Jeg bælma nedpå en hel flaske alkoholfri rødvin til frokost. Ingenting skjedde.

Beklager, men jeg tror at dette halve rødvinsglassets eneste formål er å få deg mer klar for en runde i halmen med mannen. Sæd er nemlig det ENESTE som hjelper på å få fortgang i fødselen. Babyen kommer når den er klar, så smør deg med tålmodighet!

Skrevet

Ville du gitt babyen din et halvt glass rødvin etter hun er født?? Hvis svaret er nei, synes jeg ikke du skal gjøre det før hun er født heller..

Skrevet

Du må ikke finne på å drikke noe som helst med alkohol i mens du er gravid!! Kom deg heller i butikken og kjøp deg en UTEN alkohol. Det finnes jo flere gode alternativer. Så hvorfor ikke bruke de?? så slipper den lille i magen å bli utsatt for alkohol og de påkjenningene det medfører. Husk, det er du som velger for babyen også, og babyen har ikke noe valg, akkurat som at den ikke har valgt å være i din kropp.

Håper virkelig du ikke tar det halve glasset...

Skrevet

Jeg har drukket et lite glass vin til god mat gjennom hele svangerskapet, uten dårlig samvittighet.

Men jeg tror nok du må klinke til med litt mer om du skal få noen effekt på fødselen. En venninne av meg fikk beskjed om å drikke en halv flaske av legen sin for å få fart på fødselen. Nå var det 10 år siden, og det er jo totalt politisk ukorrekt å foreslå noe slikt i dag. Jeg ville vel uansett følt det som altfor mye. Et halvt glass merker man jo ikke noe effekt av, men en halvflaske blir i allefall jeg brisen av, og så desperat etter å føde er jeg ikke.

Skrevet

Forsøk alle andre kjerringråd for å sette i gang fødsel, men for all del- ikke drikk alkohol! Du ville ikke fore babyen med rødvin, heller! Det er en veldig god grunn til anbefalingen om totalavhold gjennom HELE svangerskapet. Vin inneholder jo faktisk gift, en gift som vi voksne kan tilføre oss selv med fullt overlegg, men som fosteret ikke har godt av..

Se sosial- og helsedirektoratets anbefalinger: http://www.shdir.no/publikasjoner/rapporter/alkohol_og_graviditet_22882

For min egen del gleder jeg meg stadig mer til å kunne drikke litt igjen, men det blir en stund til.

Hvis det er rødvinens antioksidanter som skal være igangsettende kan du jo drikke alkoholfri rødvin! Hvis ikke, finn på noe annet

Skrevet

åtte dager på overtid med veslejenta valgte jeg å koke meg litt rødvin jeg... hehe. Ville ikke ha alkohol i meg. Det hjalp ingen ting, men sambo har hatt mye moro av å fortelle om det da:) Passe desperat overtidig.

Derimot hjalp det med sex. Morgen og kveld. Legg en pute under rumpa etterpå og forsøk å la livmorhalsen bades i sperm. Dette er med på å modne og sette igang fødselen - hvis kroppen er klar for det. De fleste jordmødres beste tips for å sette i gang fødsel, og garantert ufarlig for både deg og babyen.

Sjekk ut "rikshospitalets sexoppskrift for å sette i gang fødsel". Den fulgte vi sist - med hell. Kan søke etter den her på bim.

Lykke til!! Babyen din kommer snart uansett :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...