Gå til innhold

La oss ha en diskusjon! Jeg skal aldri føde igjen:

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva synes dere om det?

Jeg vet ikke om det blir flere barn på oss, men jeg vil ikke føde. Da jeg fikk lillefraggel var jeg "flink pike" og fulgte opplegget sykehuset hadde ved fødselsangst. Dette er et av de fremste i Norge bare for å ha det sagt.

Allikevel gikk fødselen til h.. Og den forferdelige følelsen jeg hadde i meg etter fødselen vil aldri kunne måle seg med sårsmerter etter KS.

Kom an!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan forstå deg godt!

Hadde en drittopplevelse ved første fødsel.

Ble heldigvis kvitt skrekken, og andre fødsel var som en drøm i forhold.

Skrevet

jeg skal heller aldri gå igjennom en fødsel en gan til. fy f... det var grusommt. heller en ks...

Skrevet

Er det no å diskutere? Skjønner deg godt jeg.. Føder aldri igjen jeg heller

Skrevet

helt enig med deg.

Hatt en hard fødsel selv og et keisersnitt som var helt perfekt. Kunne tatt 10 keisersnitt isteden for en fødsel:-)

Skrevet

Å, nå var jeg væpnet til tennene med argumenter. Typisk. : D

Skrevet

Blir det flere barn på dere synes jeg du skal forlange keisersnitt. Nå har du jo prøvd opplegget og opplevde det også som forferdelig så da synes jeg det nok blir det riktige for deg. Jeg for min del hadde også en veldig tøff fødsel, men har alikevel panikk for å ende opp med keisersnitt.

Skrevet

kunne aldri tatt keisersnitt jeg og begge mine fødsler har vært utenom det vanlige..... førstemann ble tatt med tang og andremann ble satt igang og kom som ett skudd. En veeeldig intens fødsel.... men keisersnitt NEI.

Gjest Odyssey&Mikrovampyren
Skrevet

Jeg tok ks. Såret mitt gjør ikke vondt, gjorde heller ikke vondt. Tok ks 24 mai. Skjnner godt at du ikke vil føde.

Skrevet

Skjønner godt at det er mange som har det helt forferdelig når de skal føde. Kjenner flere som deg.

Heldigvis har jeg vert heldig og har født tre barn uten noen vansker å snakke om. Jeg hadde unnet alle å ha det slik, men desverre så hjelper det ikke hva jeg ønsekr for andre...

Skrevet

Jeg føder gjerne igjen. Hadde en fin fødsel .. bare de 3 første mnd som var tøffe her i huset grunnet kolikk..:)

Skrevet

Og jeg har tenkt etter hver fødsel, att dette gjør jeg gjerne igjen...Sikkert litt rar jeg. Synes det er vondt og slikt. Men jeg har korte og enkle fødsler ifølge jordmødrene.

Skrevet

Synd at dere har hatt så vonde opplevelser mht fødsel. For min egen del kunne jeg født igjen i morgen. Det er den flotteste opplevelsen i mitt liv. Jeg har hatt flinke jordmødre og sliter heldigvis ikke med fødselsangst. Jeg har født tre barn

Skrevet

Bare jeg ser ordet fødsel...knyter det seg i magen og kjenner jeg kokosnøtta komme ut igjen...

nei ikkemere her ...hehe

Skrevet

Er vel ikke så mye å diskutere, men vi kan prate om det :) Jeg synes det er trist at du lar sykehuset hindre deg i gleden over å få flere barn! Jeg har generell legeskrekk og hadde en i h.... fødsel sist som endte i hastesnitt. Du kan ta deg f... på at ingen skal bestemme hvor mange barn jeg skal ha, andre enn jeg og gubben, så vi hoppa i det igjen nesten med en gang :) MEN, det skal jeg si deg; denne gangen bestemmer jeg! Skal i samtale med overlegen om et par mnd. Håper du kommer over det og får flere barn om du ønsker deg det!

Skrevet

snu litt på det da, jeg fikk ikke velge måtte ta keisersnitt pga seteleie, 1 mnd for tidlig, ingen rier og altfor smalt bekken, legen lo av meg når jeg spurte om det helt sikkert ikke ville være plass tidligere i svangerskapet. Jeg ble drit dårlig under ks og blodtrykket mitt løp bokstavelig talt løpskt, jeg var litt på vei til den andre siden for å si det sånn, jeg husker ingen ting, men sambo og legen har fortalt hvor redde de ble. Jeg vet fortsatt ikke hvorfor jeg ble såå dårlig, gikk på mange piller i over ett år etterpå. Jeg må jo si at jeg gruer meg til en event neste fødsel... ja vi har lyst på ett barn til, men hva om jeg må ta ks en gang til. Blir svett bare av tanken jeg, Sårsmertene var ikke så ille som tankene på at det kunne gått galt.

Skrevet

Fem minutter etter at eldste var født sa jeg at dette kunne jeg fint gjøre igjen:-)

Med andremann ble det verre...han satt fast, men kom på ca 3 timer, endte med totaltruptur grad fire, full narkose og operasjon etter fødsel. Masse plager i ettertid. Tenk hadde jeg fått ks når jeg bad om det fordi jeg kjente at gutten satt fast...

Får ikke (og har heller ikke noe ønske om å ) føde vaginalt dersom det blir flere barn.

Skrevet

ÅÅÅÅÅ.... jeg vil gjerne føde igjen. Synes det er helt utrolig. Men min fødsler har vært lett og korte (totalt på 3 stk er 10,5t) Skulle gjerne gjort det igjen, men har ikke så lyst til å gå gravid.....

Hm.... kanskje jeg er rar......

Skrevet

Nei vel Melkabaren, men da kan du jo legge deg ned som meg,som også ble satt igang, hadde pressrier i tre timer og forsøk med vakeum som glapp to ganger, hvorpå de sa at de måtte ta ks for ungen satt fast. Da kan du nekte da! Idiot!

Skrevet

alle tre gangene mine har fødsel gått veldig bra... hadde litt komplikasjoner i ettertid etter førstemann-like før jeg blødde i hjel...

men alt i alt husker jeg fødsel som en veldig fin opplevelse og som en god fysisk opplevelse, spesielt idet hodet og kroppen beveger seg nedover fødselskanalen...

husker akkurat det som knallgodt...

og følelsen av hele kroppen som kom ut.....

har ingen problemer med å føde igjen, må bare vinne på lotto først.. må ha større bil og bygge på huset før det kan bli fler unger:-)

og vi har veldig lyst på mange... kan bare ikke gjøre det nå

Skrevet

Jeg vil aldri ta keisersnitt!! Men det er fordi jeg tror det er verre enn å føde da... Grøsser bare av tanken på å bli skåret opp, uwæææææ! Kan si jeg har keisersnitt-angst, hehe. Men vil ikke føde igjen heller, de bekkensmertene etter fødselen denne gang var nesten verre enn fødselen, og de varte mye lenger

Skrevet

Det er bra at kvinner som ikke vil føde flere ganger blir møtt med forståelse. Jeg for min del kommer alltid til å ha et ubesvart spørsmål om hvordan det hadde føltes å lykkes med en fødsel.

Dette gjør ikke at jeg vil føde igjen, jeg bare vet at under andre forutsetninger så hadde min fødsel blitt bedre. Saken er den at jeg ikke tar den risken igjen.

Jeg har inntrykk av at de som kritiserer kvinner som ikke vil føde igjen er de som har taklet fødselen godt. Da klarer de ikke å sette seg inn i den situasjonen der man for alt i verden vil beskytte seg mot noe sånt igjen.

Skrevet

Jeg vil gjerne føde igjen... selvom jeg fikk hard medfart under fødsel forrige gang. Legen min påstår at jeg kan kreve ks neste gang, men jeg vil heller føde. Smertene får bare komme.. jeg er klar :) Men så har jeg litt fødefetisj også..hihi :-P

Skrevet

Heldigivs ikke, for jeg er ferdig med barn ;) Får heller ikke lov å føde mer. Ble ks med nr to også etter en perinealruptur første gang...

Skrevet

Beklager, men ble ikke rare diskusjonen her i gården, og det får du ikke fra meg heller. Støtter alle dere med virkelig fødselsangst som krever ks. Har selv to fødsler bak meg, og kunne godt født igjen. Men har masse forståelse for at det ikke er slik for alle, mener man bør lytte til og respektere den enkelte kvinne.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...