Gå til innhold

Hva pakker dere i sykehusbagen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

....og når pakker dere den?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ca 6 uker igjen og min er delvis pakket. I bagen har jeg:

til meg:

to truser ( regner med å bruke sykehustrusene de første dagene)

to ammebh'er

to pysjamasbukser/kosebukser

ammetopper

en joggedress

klær til hjemreisen

toalettsaker og sminke

bind og toalettpapir

ammeinnlegg

fotoapperat og mobil

til baby:

body

bukse

hentedress

to bleier ( har lang reiseveg)

våtservietter

stellematte og handduk

helseteppe

lue

gulpeklut

noe jeg har glemt som jeg bør ha med?

en bok kanskje.

Skrevet

Dette er hva jeg har pakket ned etter å ha lest masse på forumene, hørt med jm og sykehuset ;) Haha. Er listefreak :o

Hygiene:

tannkrem, tannbørste, sminke, deo, shampoo, balsam, parfyme, strikker/spenner, fuktighetskrem (tørr luft på sykehuset), lypsyl, barnengens kroppsvask (funker også utmerket til å vaske seg der nede), babyolje og vann på sprayflaske (spraye på før du tisser så det ikke svir så heftig), mykt dopapir (det de har på sykehuset er ofte røft), ammeinnlegg, purelan brystvortesalve.

Til baby (dette tar pappa med når dere skal hjem, de vil helst ikke ha dette stående på sykehuset):

klær til å ha på når dere skal hjem, bilstol, teppe og en flanellsklut (gulp!).

Elektrisk:

mobil og lader, kamera, videokamera

Klær:

pysj, morgenkåpe, kosedress (har på meg når jeg drar), ammetopper, ammebh, slippers (ikke tøfler! godt å ha i dusjen + at det er mange bakterier på sykehuset), sokker.

Annet:

lommepenger, helsekort, ønskebrev, resultat på rh og hiv-prøve (om du ikke har med dette behandler de deg som du har hiv :P ihvertfall på ahus, så viktig å ta med!), notisblokk og penn, vannflaske (de har som regel bare plastglass på sykehuset, ikke så kult under fødselen :P), mat og drikke til far (greit å ha om fødselen starter midt på natta, sykehuset gir ikke mat til far. toro funker utmerket!), sov-i-ro (4-manns rom på ahus!), noe godt å knaske på til mor

Ting jeg fikk beskjed om at de hadde på sykehuset (Ahus) og jeg ikke skulle ta med: truser, bind, ammebh (best å kjøpe når du har fått din str siden det er så dyrt), alt til baby utenom klær til å ta med hjem i .. klærene skriftes jo mye på de første dagene og om du tar med egne klær til babyen kan de fort forsvinne..

Det ser ganske mye ut, men bagen min er faktisk ganske liten :P Morgenkåpa tar like mye plass som alt resten ..

Er nå 38+2 og pakket bagen i uke 35. :)

Skrevet

Husk også innesko/tøfler. Dere bør ikke gå barbent på gulvet og ta bena opp i sengen etterpå.. Dette fikk jeg streng beskjed om sist jeg fødte... Lesestoff og litt frukt er også kjekt å ha.

Skrevet

Håper du har kjøpt de største bindene på markedet ;o) Men du får jo bleier mens du er på sykehuset, og da er det kun sykehustrusene som duger.

I tillegg er det ikke alle sykehus som har do med dusj til underlivet....da burde man ha det mykeste toalettpapiret som finnes.

Slippers/sandaler

Hvis en bor på rom med mange andre burde en ha med propper til ørene, hvis du er så heldig at personalet tar babyen din i noen timer i løpet av natten. Det kan være fryktelig mye støy på rommet.

Til fødselen:

ha med en energidrikke! Jeg kjøpte energidrikke i pulverform, som blandes med vann. Gikk tre dager nesten uten føde, og da er det viktig med noe som gir energi. Ha gjerne med sjokolade, kjeks eller noe sånn også.

Skrevet

Parfymen tror jeg du bare kan legge igjen hjemme.

Små babyer liker ikke det :o)

Jeg slutta å bruke parfyme så lenge jeg ammet. Brukte innimellom en svak bodyspray.

Skrevet

Mange myke joggebukser og pysjamasbukser!

Minst to for dagen tilfelle blodlekkasje.

(Sorry ekle detaljer, men sist mått mannen hjem å vaske og hente ekstra bukser.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...