Labbetøs Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Jenta mi har veldig diare for tiden jeg kan ikke se å ha endret noe, med unntak av å ha introdusert noen skjeer med hvetegrøt (hun er 6 mnd og har spist maisgrøt i 7 uker). Når maten kommer ut ser den helt lik ut som når den går inn. Jeg gav bare pupp og grøt i to dager, og avføringen så ut som grøt. Så gav jeg bare middagsglass og pupp i to dager. Avføringen så helt ut som middagsglasset hun hadde spist. Hadde det ikke vært for lukta så hadde jeg nesten ikke sett forskjell. Er litt bekymret nå. Hun gikk liksom fra hard mage til diare diluks over natten. Kan det være pga at hun nå har fått gluten? Er det noen som vet? Hva bør jeg gjøre? Skal til HS på tirsdag og skal selvsagt ta det opp da, men helt erlig så stoler jeg ikke helt på at hun kan nok om slike ting som dette. Hun svarer "er jammen ikke helt sikker" på så mye av det jeg spør om. Er det noen her som vet?
emilie og thea sin mamma Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Hei.Har ei jente på 5,5 mnd som har hatt kraftig diare i 18 daga nå,6-10 bleier hver dag+skikkelig grønt her da....Har heldigvis funnet en salve som hjelper,ble jo så utroli sår på rompa si stakkars..Har snakket med lege og helsestasjon,men jenta er jo i fin form og spiser normalt,bare at det meste går rett igjennom.Hun har ikke økt i vekt på 14dager.Leverte avføringsprøver på onsd.men får ikke svar før over helga(noe må det jo være,er jo så grønt) Maisgrøt er det vist ikke mel i,men vet ikke jeg nei.Anbefaler det å kontakte lege å få sjekket. Jeg maser å gir meg iallefall ikke,selv om de ikke finner noe på testene,da får de sjekke mere og andre ting.Kan jo ikke fortsette sånn uten å legge på seg,er ikke så stor fra før så... Vi hadde å 1-2 bæsjebleier i uka før,å nå gjør jeg jo ikke annet enn å bytte bleier... Er kanskje ikke så mye hjelp å få av meg,men ønsket å dele samme situasjon,trenger sårt hjelp selv også... Lykke til
Labbetøs Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2007 Takk for det. Jeg tror ikke det er cøliaki, så jeg er litt forvirret. Har ingen anelse på hva det kan være. Blir spennende å se hva vekta sier hos HS på mandag da.
fjummsi *med nr. tre i magen* Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Kanskje cøliakiforeningen kan hjelpe deg? http://www.ncf.no/
Labbetøs Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #5 Skrevet 1. juli 2007 Skal kikke dær. Men har liten tro på at det er noe slikt i veien. Hun ble grundig sjekket for alt mulig da vi var på sykehuset. Uten at jeg vet det sikkert, så regner jeg med de sjekket for cøliaki. De tok jo avføringsprøve og alt mulig. Men jeg vet ikke hva ellers det kan være. Alt renner jo bare rett igjennom. Men hun er blid og fornøyd. Aner ikke hva som skjer.
Labbetøs Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #7 Skrevet 1. juli 2007 Tja. Det kan være det. Men bruker de å få så diare av det da?
Sentralstøvsugeren Skrevet 1. juli 2007 #8 Skrevet 1. juli 2007 Jepp - og den ser ut som maten som gikk inn......
Labbetøs Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #9 Skrevet 1. juli 2007 Hmm. Hun sikler ikke mer enn vanlig, og klør ikke spesielt mye heller. Hun gjorde det tidligere, men har sluttet med det nå.
It's all about me Skrevet 1. juli 2007 #10 Skrevet 1. juli 2007 Må bare gjenta at selv om de sjekket henne grundig kan cøliaki kun diagnoseres gjennom biopsi av tynntarmen. Noen tegn kan vises gjennom blodprøve eller røntgen, men det er like stor sjanse for at de ikke viser noe.
Murmeline Skrevet 1. juli 2007 #11 Skrevet 1. juli 2007 Jeg kjenner igjen dette problemet ja! Hadde det ganske likt da jenta mi var ca 6 mnd... (jeg tok også glutenintro da, aner ikke om det er sammenheng..) Husker at avføringene var hyppige, feks 8-10 bleier i løpet av en dag. Og innholdet lignet på det jeg hadde gitt av mat ja. Gav jeg mye mm, ble avføringen type nyfødt igjen, gav jeg middag, kom det ut klumper, og gav jeg grøt, var den jevnere! Jeg bekymret meg også, tok det opp med hs, som ba meg ta kontakt med lege HVIS det ikke bedret seg innen ganske kort tid. Men det bedret seg, og har holdt seg bra. Avføringen bærer fremdeles noe preg av HVA jeg har gitt henne av mat, har jeg feks gitt fruktmos med aprikos blir den litt løsere osv, men det er jo helt normalt:) Håper det bare er en overgang/tilvenning for dere også
Expat Skrevet 1. juli 2007 #12 Skrevet 1. juli 2007 Hei Ellie! Siden dette er grunnen til at man forsøker en og en ting (tar du gluten bort og venter et par mnd kan dette da være HELT annerledes), så ta enkelt og greit den grøten vekk og vent en stund med det. Hun kan prøve riskaker og slikt istedenfor brødskiver. Eller bare la være med brød en stund. Du har masse tid!
Labbetøs Skrevet 1. juli 2007 Forfatter #13 Skrevet 1. juli 2007 Ja jeg gir ikke den grøten mer. Bare maisgrøt nå. Jeg får bare holde meg til 4 mnd grøt da. For det finnes vel ikke 6 mnd grøt uten guten? Nå har hun foresten feber (38,7) og kaster opp også. Skal til lege med henne i morgen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå