jordbærsjokolade Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Bleien er nyskiftet, hun har fått pupp..tror ikke hun er forstoppet for hun har minst 5 bæsjebleier om dagen, likevel gråter hun nesten hele tiden. Når hun slutter å gråte og sovner er det oppå meg eller på pappaen og når vi legger henne i kurven våkner hun etter 5 min og begynner å gråte igjen.. Jeg vil egentlig bare vite om dette er normalt eller om vi er forferdelige foreldre som ikke ser hva barnets behov er? Stakkars liten er bare 2 uker gammel!
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Kan ikke være kolikk da? Anna hadde det, men vi forsto ikke det før hun var nesten 2 mnd. Da er det bare gråt gråt gråt...
jordbærsjokolade Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2007 Jeg vet ikke jeg..Hvordan finner jeg ut det, ta prøver eller er det noe jordmor/lege finner ut ved å undersøke henne?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Kle av henne klærne, og kle av deg klærne... legg henne på ditt nakne bryst og ta et pledd rundt dere. Syng og byss rolig... Lover deg det hjelper ))
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #5 Skrevet 30. juni 2007 og sånn må dere sitte på skift... Som alenemor var dettet temmelig slitsomt
*TINCO* Skrevet 30. juni 2007 #6 Skrevet 30. juni 2007 helsesøster hos meg (vet ikke om alle er sånn) horte og såg på minien min med en gang at det var kolikk. de har en spesiell måte de skriker på og oppfører seg. kan jo nesten høres ut som kolikk.
jordbærsjokolade Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. juni 2007 Hmmm, burde kanskje ta henne med til JM på Mandag da!
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 30. juni 2007 #9 Skrevet 30. juni 2007 En regel er vel at hvis de skriker mer en 3 timer i døgnet, mer en 3 dager i uken i mer en 3 uker, så er det sannsynligvis kolikk. Mange som sier at de krøller seg når de skriker fordi de har vondt, men jenta mi strakk seg og var stiv som en pinne. Skrikinga er mer intens enn når de skriker av andre grunner. Ihvertfall her. Men det tar jo lang tid å bli kjent med disse små, så det er ikke lett å høre forskjell på gråten og forstå hvorfor de gråter når de er så "nye" som din. Det er egentlig ingenting annet enn sukkervann som er bevist at funker. Her funket det for en bitteliten stund bare. Var hos kiropraktor og vi fikk ei ny jente etter 2 behandlinger. (Ble mye verre etter 1.)
*Sirkeline*, Snuppa og Snippen Skrevet 30. juni 2007 #10 Skrevet 30. juni 2007 Og ikke tro at dere er dårlige foreldre. Som sagt, det tar lang tid å bli kjent med den lille. Mi er 3mnd, og det skjer flere ganger om dagen enda at jeg ikke forstår hva hun vil. Håper dere finner ut av det. =)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #11 Skrevet 30. juni 2007 hei!! stakkar deg, dette er en pyton start!! alle blir sliten av dette! men...- er du sikker på at den lille får nok mat? jeg vil anbefale deg å gi henne litt mme på en flaske, å se om dette kan roe henne..om det er kolikk som noen nevner her, ville hun skreket fordi om hun lå oppå dere! tror menge barn som har "kolikk", griner for de trenger mer mat, og ikke for de har vondt!! sikkert mange som reagerer på at jeg anbefaler deg mme...-amming er jo hele livet for noen.. signerer påd anonym jeg..
*TINCO* Skrevet 30. juni 2007 #12 Skrevet 30. juni 2007 du merker fort om det er kolikk eller for lite mat... det hjelper helsesøster deg med å finne ut også. det at ho sover på deg kan være en god stilling og deilig kroppsvarme som lindrer. men det er jo bare å prøve å enten pumpe nok til et måltid eller gi mme så finner du ut om det er fordi ho er sulten... ett lite tips fra meg, få hjelp til å finne ut av det . hvis du skal prøve alle rådene vi kommer med så kan man lett bli koko...
jordbærsjokolade Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #13 Skrevet 30. juni 2007 Tusen takk for gode råd og ord alle sammen! Jeg er 99% sikker på at hun ikke er sulten, jeg har masse melk og jeg veide henne da hun var ti dager, da hadde hun gått opp 700 gram siden fødsen ( fra 3370 til 4040, med klær da, men likevel) og når hun slutter å suge drupper det fortsatt melk av meg.. Når hun sover ser hun og som fredligheten selv!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå