Gjest Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Nå har vi prøvd i et år... Har ikke prøvd like aktivt alle mnd, og prøver å ikke tenke altfor mye på det.... Tar ikke temp osv, men holder styr på dagene, og prøver ekstra aktivt i enkelte perioder i mnd.... Kunne tenke meg å prøve noen gammeldagse "kjerringråd" nå... Er snart villig til å prøve alt før vi går til lege og må styre med undersøkelser osv..... Noen som har noen "suksessråd" til hvordan bli gravid? hehe... Begynner å bli lei av hele greia nå... *sukk*
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Her skjedde det den måneden jeg ikke trodde det ville skje... Tenkte lite på det! Lite sex og mye krangling mellom meg og sambo... Men nå er bare alt heeelt perfekt =) =) =) ETter 9 måneder klaffet det hos oss.
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 Samme her. Prøvd i 11 mnd nå. Men har ikke prøvd så mye kjerringråd ennå da. Prøvde en periode med solvipect, men den funka svært lite. Så nå er utredning i gang. Mannen tatt sædprøve. Henvist til lapraskopi for å sjekke om egglederne kan være tette. Fått resept på pergo, så skal begynne neste periode dersom det ikke klaffer på el neste helg. Og hvis ingeting skjer i løpet av sommeren blir det å søke om prøverør etter sommeren. Gyn mente det var ingen grunn til å vente med å sette seg på liste siden det tar opptil et års ventetid her i Oslo. Bedre å heller avbestille dersom man får det til å klaffe på egenhånd. Har dere startet utredning?
ennaH Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Dersom dere har prøvd i et år allerede, synes jeg dere skal ringe legene deres og be om en utredning. Så får dere eventuelt sjekket ut at ingenting er galt med dere. Mitt mest flåsete kjerringråd er å ha sex. Men jeg skjønner at det ikke er et spesielt morsomt råd å få, dersom man har forsøkt i 11 måneder allerede.
MajjaHarToVakre♥♥ Skrevet 30. juni 2007 #5 Skrevet 30. juni 2007 Det klaffet for oss i 13.pp, jeg hadde da gått 4 ganger hos fotsoneterapeut!! Vil anbefale det på det sterkeste, seøv om det koster litt.. Vi var i full gang med utredning den mnd det klaffet, og var blitt henvist prøverør med en gang. Hadde sex bare på EL dagen, pga at sambo var bortreist resten. Så han fikk virkelig spart opp, og det var nok ikke dumt. (Få og treige svømmere hos han) Prøvde det meste, alt fra Solvipect og div tabletter, til beina oppetter veggen og temping, ELtesting og gud vet hva. Det eneste som jeg kan huske fra denne pp, var at vi trodde vi hadde bommet på hele EL, pga reisen hans. Jeg hadde svømmerne på overnatting, og jeg fikk orgasme etter han. Prøv fotsone eller akkupunktur, og kanskje spør lege om utredning. Alltid godt å komme igang, og tenke på noe annet. Få svar, kanskje det er en "bagatell" som man kan ordne med en hormonkur feks?! Lykke til, håper det klaffer for dere snart:)
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #6 Skrevet 1. juli 2007 Kanskje det fungerer denne mnd da? hehe... Vi har hatt sex EN gang siden forrige mens... dagen før EL (tror jeg)... Begge har jobbet enormt mye, har vært mye dårlig humør, og er bare lei av hele greia... Mistet helt motet da venninna mi (som jeg jobber sammen med nesten hver dag) ble gravid uten å prøve engang med forloveden.... Nei, får bare benytte sommerferien godt, og prøve å stresse ned litt...
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #7 Skrevet 1. juli 2007 Har forresten avtalt med legen min at vi skal til utredning på sen-høsten dersom det ikke fungerer nå i sommer/høst...
linda87<3 Nathalie 5/9<3 Skrevet 1. juli 2007 #8 Skrevet 1. juli 2007 tanta mi prøvde alt mulig, men ble ikke gravid etter 2år prøvde hun fotsoneterapi, da ble hun gravid kort tid etter. Verdt og prøve. Ellers vil jeg bare ønske deg masse lykke til videre i prøvingen, vet selv hvor sltisomt der er å bli skuffet hver mnd, og jeg var prøver i "bare" 6 mnd.
Serial mom Skrevet 1. juli 2007 #9 Skrevet 1. juli 2007 Ingen kjærringråd hjalp for vår del,ble gravid litt sånn hipp som happ. Første gang da vi ble sammen(rett etter,ikke planert helt,men heller ikke forsøkt unngått!)),men mista. Så tok det 1,5 før det klaffa igjen,og det på selve bryllupsnatta! Mista enda en gang,men var da starta utredning,og de mistenkte kanskje endometriose,så selv om jeg nylig hadde blitt gravid,så ble jeg sendt på laparoscopi. første måneden vi prøvde etterpå,så ble jeg gravid igjen,og det er nå 20 uker siden,og vi venter endelig vårt første barn,ei lita jente! :-) Men typiske kjerringråd du kan teste,som ikke koster stort,og ikke er dyre, er: -solvipect hostesaft rundt EL -grapefruktjuice rundt EL -salvie-te rundt EL -og så skader det ikke med stor dose av e-vitaminer(faktisk anbefalt som råd av leger),samt ekstra tilskudd av zink til mannen din! Vi tok tilskudd av dette de siste månedene,men tror vel egentlig det var lap.,som dro skinnet av pølsa så det klaffa skikkelig! Lykke til!
MathildeC Skrevet 1. juli 2007 #10 Skrevet 1. juli 2007 Vi proevde i naermere ett aar. Jeg tok EL-tester en del av disse maanedene (ogsaa den da jeg ble gravid). Proevde aa ikke stresse men etter 6 mnd var det lettere sagt enn gjort! Eneste vi gjorde annerledes den mnd det klaffet var at jeg tok akupunktur. Ja, og saa hadde samboer brukt sink og selen i en 3 mnd tid, tror det forbedret saedkvaliteten hans (tok en test foer og en etter og den siste saa alt helt tipp topp ut :-) )
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #11 Skrevet 1. juli 2007 Må kjøpe sink til sambo altså! hehe Da blir han nok fornøyd *glise*
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå