78mod Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 jeg gir jenta på 6 mnd grøt til lunsj og kvelds. Hadde egentlig tenkt å gi grønnsakspureer til lunsj, men hun nekter å spise det. Har prøvd gulrotmos og brokkolipure, men hun vil ikke ha. Har fått fulle porsjoner i ca 1 uke nå. Når bør jeg innføre det 3. måltidet? Og kan jeg gå rett på ulike middagsglass 6 mnd, eller bør jeg forsøke på nytt med en og en ingrediens, som gulrotpure? Og håpe at hun vil ha det etterhvert. Har jo lest at man skal gi en og en ingrediens av gangen.
Lucky_line Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 sønnen vår var 5 mnd når han begynte med middag da var ikke grøt å morsmelk lengre nok mat.......han likte ikke noen av middagsglassene de har i butikken. Så jeg moset kokt potet litt smør å blandet i litt morsmelk, samme konsitens som grøt......gikk ned på høykant....nå blander jeg i litt gulerot, brokkoli....fiskeboller saus osv......(han er 7 mnd nå å spiser fortsatt ikke middag på glass.) så du får bare prøve deg fram regner med at jenta ``sier ifra`visst hun ikke liker det.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå