Gjest Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Flere? Hvordan spiser de og hva? Jeg vil så gjerne at hun skal være bare pittelitt større;)
Stratos med 3 barn Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Nei, dessverre, men jeg kunne gjerne byttet! Begynner å bli slitsomt å bære rundt på en tung "potetsekk":)
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 Jeg har ei på 10 mnd og hun veier nesten 9 kilo. Men syntes hun egentlig er passe stor. Syntes da ikke babyen din er så liten.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Min er 9 mnd og 7,5 kg, hun er 70 cm. Synes hun er passe og fin, jeg. Spiser ikke kjempemye, men har 4 små måltider + endel pupp hver dag.
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #5 Skrevet 30. juni 2007 God det er flere. Synes igrunn vesla er så liten i forhold til sammenligningsgrunnlaget. Hun er eldste babyen i treffgjengen/venninnegjengen, og en av de aller minste, uavhegig av alder. Synes også hun spier veldig lite. Spiser mm til frokost, ca 1 brødskive til lunsj, litt snask som mellommåltid før middag, fra 3 skjeer til et helt glass til middag, og innimellom litt grøt før mm ved leggetid. Synes det er vanskelig å få i henne skikkelig med mat og de dagene hun spiser et helt middagsglass er dager hun har vært i ekstra mye aktivitet og ikke fått noe mellommåltid, gjerne også spist tidlig lunsj, så det er 5-6 timer siden siste måltid!!! (nekter fruktmos etc de dagene)
ScaryMama Skrevet 30. juni 2007 #6 Skrevet 30. juni 2007 Embla er så søt! Men hun blir jo liten, sammenlignet med Andrea og ikke minst Nikolai! Men N er jo så vidt innenfor normalen han da, og i tillegg gutt, så da er det ikke rart hun blir liten! Men så søt og nusselige føtter:)
Nicita73 Skrevet 30. juni 2007 #7 Skrevet 30. juni 2007 Hei Tillab:) Aleksander er 8 1/2 mnd., han veier 7 1/2 kilo, så jeg tror ikke du har noe å frykte, vi får bare nyte våre små bebiser:) Han spiser ca 200 ml mme når vi står opp, grøt ved 9 tiden, brødskive og mme ved 13 tiden, 1/2 middagsglass + fruktpurre rundt 15, grøt ved 18 tiden, og litt mme før han legger seg. Det skal være nok det, men han legger ikke mye på seg. De vokser så forskjellig disse små, men jeg tror ikke vi skal sammenligne, så lenge de er sunne og friske:)
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #8 Skrevet 30. juni 2007 eh...christina blir 9mnd snart..hun veier 7.5 kg bare!! hun ser flott og frisk ut..så jeg bryr meg ikke:-))) hun er aktiv, derfor hun ikke legger så masse på seg! er embla aktiv?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #9 Skrevet 30. juni 2007 jeg tror ikke jeg helt skjønner problematikken... 9kg er jo mye for en jente på 9mnd!! min datter er 11,5mnd og veier 9kg akkurat og er 73cm... hun spiser som en hest, alt mulig hele dagen men går alene og er veldig aktiv så brenner det jo av seg... vekta skal jo tilpasses lengden og vekstkurven.. det er jo det viktigste.
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 30. juni 2007 #10 Skrevet 30. juni 2007 Tulla mi er 9mdr og under 9kg ja.. bare vel 8.5 faktisk.. og hun er laaang også da, 76cm.. hun er helt perfekt syns jeg.. men har ikke mye ekstra da, det må jeg jo innrømme.. men gode lår med valker på, det har hun
Mamma, mammaere, mammaest <3 Skrevet 30. juni 2007 #11 Skrevet 30. juni 2007 hun spiser: grøt til frokost + mm frukt (og skive når hun vil) til lunsj helt middagsglass til middag, pluss pupp en gang midt på dagen grøt til kvelds+ mme syns kanskje ikke din var spesiellt storspist akkurat..
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #12 Skrevet 30. juni 2007 Anonym; jeg tok akkurat 9 fordi det passet så fint med alderen:) Hun veier ikke det. Hun er nå 73 lang og veier 8,5 kg. Det er ingen klær fra HM, NameIt, Cubus, Kappahl, MeeToo, Benneton, eller noe annet sted som passer henne. Jeg synes også at hun spiser for lite, iallefall tidvis. Og som sagt, med sammeligningsgrunnlaget jeg har så er hun veldig liten. Hun er som sagt den eldste, men veier minst, med unntak av en helt fersk baby som har kommet i gruppen... Me&Em, hun er ikke storspist, og vil faktisk ikke ha hverken fler måltider eller mer mat. Begynner vel egentlig å synes det er litt rart, for hun er jo kjempeaktiv, krabber så det suser, rusler langs møbler osvosv... Men det er nå sånn hun er:) Takker for svar dere!
Goodbye Kitty Skrevet 30. juni 2007 #13 Skrevet 30. juni 2007 Hei du:) Min lille jente er 9 mnd om noen dager, og veier nærmere 7,5kg. Er under 70cm lang.men så var hun bare 2440 når hun ble født, en uke før termin..Så alle på hennes alder, og de som er yngre er mye større enn henne. Men det gjør ingenting. Hun er helt perfekt!!! Og det er sikkert Embla også
pusejenta Skrevet 1. juli 2007 #14 Skrevet 1. juli 2007 Hei du!!! Du aner ikke hvor glad jeg blei for å finne dette innlegget!!! Jeg sliter med å få i min snart 8mnd gamle datter mat om dagen.. Hun veier 8,3kg og er ca 70 cm lang. Da jeg var på helsestasjonen forrige uke, hadde hun gått ned 40 gram på de siste 3 ukene. Vet at det ikke er mye, og at hun er i mer aktivitet osv, men synes ikke det er noe gøy. I tillegg har hun sluttet å ta puppen på dagtid de siste tre ukene. Hun spiser mm til "tidlig" frokost ca kl. 05.30, så får hun frokost, dvs mais el risgrøt kl 08.00 ca, og fruktmos til lunsj ca kl. 12.00 (hun sover fra 10.00- 11.30), middag kl 14.30 (soving fra kl. 15.00- 16.30) og grøt til kvelds ca kl. 18.00 og mm før hun legger seg kl. 19.00ca.. I tillegg ammer jeg en gang om natten enda... Ser at det blir endel måltider ut av dette, men hun spiser ikke mye til noen av måltidene om dagen.. Unntaket var i dag, hvor hun spiste nesten et helt middagsglass.. men til kvelds blei det bare 6-7 skjeer med grøt + mm... Skal ærlig innrømme at dette frustrerer meg om dagen altså... Vet ikke om dette var særlig interessant for dere andre igrunnen, men det var godt å få ut litt frustrasjon. Og godt å vite at det er andre som sliter med matingen.. De andre som jeg er i barselgruppe osv med, har ikke det samme problemet med sine barn, så jeg har følt meg litt aleine med det. Og da er det flott at vi har disse sidene slik at frustrasjonen kan komme ut Hilsen
Gjest Riga+hippiesnulla & piratspira Skrevet 1. juli 2007 #15 Skrevet 1. juli 2007 Så rart at du ikke finner klær som passer...på 8 mnd-kontrollen var snulla 72 cm og veide 8 kg inkl. gips, men vi har ingen problemer med å finne klær. Snulla skulle nok veid mye mer utifra sin egen graf, men det er alle problemene med kneet hennes som gjør at hun ikke spiser noe særlig...har vel ikke gått opp noe den siste halvanna måneden!:-/
_svana_ Skrevet 1. juli 2007 #16 Skrevet 1. juli 2007 Gutta er ni mnd om en uke. På 7 mnd-kontrollen var de 7765 og 7230 gram. Har vel vokst litt siden da, men er neppe over ni kg. De spiser godt og er fornøyde, akkurat passe store synes jeg :-D
haater husarbeid Skrevet 1. juli 2007 #17 Skrevet 1. juli 2007 Tassen min her er 10 mnd og 8,2 kg. Han spiser fire store måltider pr dag og er en skikkelig mathest. Det er ikke noe han ikke vil smake på hehe. Vær glad at hun ikke er så diger du, med førstemann hadde jeg betennelse i håndleddet på høyrehånda pga all bæringa av den tunge ungen,
Gjest Skrevet 1. juli 2007 #18 Skrevet 1. juli 2007 Supert med masse gode svar jenter:) Føler meg litt bedre nå, når jeg ser at Embla ikke er "minst i klassen" likevel. Jeg trodde faktisk hun var pitteliten, men ser jo at det er hun ikke:) *lettet* Og Pusejenta, du aner ikke hvor glad jeg er for at det er fler enn meg som strever med maten! Felles ulykke osv;) Hehe...
Simselimsen Skrevet 1. juli 2007 #19 Skrevet 1. juli 2007 Min jente er 9mnd og veier 6070g og er 68cm lang. Ble satt i gang 3uker før tiden pga at hun sluttet og vokse i magen. Hun veide 1860g da hun ble født og har fulgt sin egen kurve. Vi ble tilogmed sendt på sykehuset rundt 6mnd-alder, siden HS mente hun var så tynn. Men de sa at hun var 100% frisk, og at vi måtte prøve og slappe mere av og ikke bekymre oss over vekta hennes, eller at hun var litt småspist. Så nå spiser hun det hun spiser, så tenker vi ikke mere på det. OG det synes jeg ikke du skal gjøre heller!! 08.00 mme 10.30 grøt og et beger med fruktpure 14.00 mme , fruktpure, brødskalk 0sv 16.00 middagsglass, fruktpure 19.30 Grøt, fruktpure, mme 03.30 mme Hun spiser sjeldent en hel porson av noen ting. Hun pleier også og få smake maten som vi spis.....
pusejenta Skrevet 1. juli 2007 #20 Skrevet 1. juli 2007 Ikke sant Svarte deg på det andre innlegget jeg.. Hilsen
Sessa ruger igjen... Skrevet 1. juli 2007 #21 Skrevet 1. juli 2007 Tror Linea akkurat har bikket 9 kilo nå... i hvertfall i følge badevekta. Hun spiser som en hest med er tilsvarende aktiv så det har tatt laaaaaang tid å få på seg alle disse kiloene. Hun blir 11 mnd på tirsdag. Broren min veide 9 kilo på ettårs kontrollen, men han var tidlig ute med alt og klarte seg fint som lettvekter. Så jeg tror ikke du skal være så bekymret.
Mari+Lukas06+Vilde08*fødeklar Skrevet 1. juli 2007 #22 Skrevet 1. juli 2007 Men er ikke embla veldig aktiv? :-) Lukas er 10 kg og 10 mnd. Hs er forfær at han er såpass men hans aktivitetsnivå :-) Han spiser full posjon grøt, 200 mme, 1 brødskive, helt middagsglass+fruktpuree , full posjon grøt og 200 ml mme. Pluss masse anna rart han spiser om dagen mamma gir han lov ja Noen dager drikker han en 200 ml flake midt på dagen også :-) Tror nok det har med at de har vært så aktive fra "begynnelsen jeg" :-)
Anonym bruker Skrevet 1. juli 2007 #23 Skrevet 1. juli 2007 Gutten min var 1 år og 8,3 kg. Synes å huske han var 73 cm. I dag er han 8 år og veier 26 kg. Så selv om han var liten i forhold til andre når han var ett år, har han tatt igjen det forlengst! Det tror jeg de fleste gjør!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå