Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Han sitter med snuppa på fanget og sier "farfar er best, det må du si til morfar", "farfar og morfar konkurrerer om deg, og farfar vinner".... Jeg blir ordentlig kvalm og drar ikke på smilebåndet engang, reiser meg opp og går.... Greit at ho bare er 4 mnd og forstår ikke det nå, men jeg VET at han fortsetter med det når hun blir eldre. Han gjør det med de andre barnebarna også og de er eldre.... Kommer til å bli kjempe lei meg om hun plutselig sier noe sånt til min pappa at "farfar er bedre enn deg" etc. Samboer sier bare "det er sånn han er" :-/
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Forklar ham at han er så gammel at bør forstå at små barn tror på det de blir fortalt og snu vinklingen; Hva om hun en dag kom å sa det til deg? Altså morfar er best! Hvordan ville du følt det da?
Gravenstein Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 Skjønner at du kommer til å bli lei deg, men morfar har hatt barn selv, og vet at det aller meste har vært i pose før det kommer i sekk - han vil nok forstå at farfar har "hjernevasket" litt. Ser at det plager deg, og da synes jeg rett og slett du skal si hva du føler om dette til vedkommende. Jeg hadde sagt fra - besteforeldre er priveligerte - men det finnes da grenser....
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Sånn holder mormor og morfar på og mot hverandre. De bor 300 meter unna og vi ser dem veldig ofte. Jeg har sagt at dersom de ikke slutter med det så får de ikke se jenta, da forstår de ikke hva jeg snakker om. De omtrent dytter hverandre bort og sier ikke se på han/hun dusten ol. Noen ekteskap skulle kanskje vært oppløst....... Er så sårt for meg at jeg signerer anonymt her.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #5 Skrevet 30. juni 2007 Fryktelig ufint og barnslig. Han må ha fryktelig dårlig selvtillit. Når ungene blir store nok, avslører de ham. Jeg hadde sagt: "Dette er ingen konkurranse!" og kanskje "Farfar og morfar er like gode" Jeg kjenner at jeg hisser meg opp på dine vegne her jeg sitter.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #6 Skrevet 30. juni 2007 Du med mormor og morfar: Skjønner godt at du vil skjerme jenta di fra dette. Når hun begynner å snakke, er det ikke så sjarmerende hvis hun kaller folk dust!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå