rosa og en blå Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 nå går det vannkopper i nærmiljøet. veninna til jenta mi har fått det.. Bør eg prøve å unngå at jenta mi får vannkopper nå når eg har 3 uker til termin? er det skummelt for beibin?
tresøtesmå-torødogenblå Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Ja, det bør du prøve å unngå! Nyfødte skal helst ikke smittes av vannkopper.
rosa og en blå Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #3 Skrevet 30. juni 2007 huff.. det er vel lettere sakt en gjort.. men det er lenge siden de to har leket i lag, og siden de ikk går i fo same b-hage så er det små sjansa for smitte.. trur eg??
rødhette* Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Du bør selv ikke utsettes for smitte. Får du vannkopper i slutten av svangerskapet, er det en risiko for at fosteret tar skade av det (er fare i hele svangerskapet, men 3. trim er det størst risiko). Så du bør være forsiktig i forhold til det.
rosa og en blå Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #5 Skrevet 30. juni 2007 eg? kan eg få det da? har hatt det som lita....
rødhette* Skrevet 30. juni 2007 #6 Skrevet 30. juni 2007 aaah.. nei, hvis du har antistoffene er det ikke farlig.
Anne-B. Skrevet 30. juni 2007 #7 Skrevet 30. juni 2007 Om du har hatt vannkopper selv, er det ingen fare, og babyen låner antistoffer hos deg til den er ca 3 mnd gammel (om du ammer, visstnok). Det var i alle fall det legen sa til meg.
Lillesnuppis Skrevet 30. juni 2007 #8 Skrevet 30. juni 2007 Min venninne fikk vannkopper da hun gikk gravid. tidlig. Hun så ikke ut. Hadde vannkopper over hele kroppen. Så hun fødte 3 uker før terminen. Å datteren hennes ble født med vannkopper. Hun hadde 3 små kopper. 1 på benet, 1 på magen og en på armen :-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå