Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Er i uke 36, og begynner så smått å tenke på fødselen (skal føde i Trondheim). Det jeg lurer på er; etter fødselen, blir man automatisk flyttet over til barselhotellet etter noen timer, må man bestille rom? eller blir man lagt på barselavdelingen hvis man ikke har bestilt rom?
Ei stor og ei lita:) Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 En må ikkje bestille rom nei. Slik eg har forstått det, vert det gjort ei vurdering av din og barnet sin tilstand 4-6 timar etter fødsel. Dersom alt er vel, vert ein overflyta til barselhotell. Om ein td ser at barnet har gullsott, eller andre ting med mor eller barn, vil ein vere på barselavdelinga til personalet finn det rett å sende ein på barselhotell. Dette vart eg fortalt av ei der mora jobba på fødeavdeling som jordmor
Lillegutt og jeg Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 Du skal ikke bestille, og ikke betale:) Det er fortsatt en "sykehus-avdeling", med personale - men en litt annen type avdeling enn den vanlige barselavdelingen. Du er mer overlatt til deg selv, men får til gjengjeld eget rom og eget bad! God mat, du kan bestemme over egen timeplan. Likevel har du god tilgang på både jordmor og barnepleier! Og hyggelig samvær med andre i samme situasjon som deg! Så dersom alt ser fint ut etter fødsel, blir du overflyttet hotellet!
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 På St.Olavs i trondheim har du eget rom og eget bad på barsel også. Det er bare enerom der.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå