Tigerlily -har jente&gutt Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Snakker vi om tre/fire dager, eller bør det holde med et par?
trebarnsmamma? Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Jeg vet aldri når jeg har EL, så vi fortsetter en god stund etter at jeg har trodd at jeg har det, for sikkerhets skyld...
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 Egget lever kun 24 timer, så du bør ha sex før eggløsning (sædcellene kan leve ganske lenge inni deg), eller rett etter på. Du er (mest) fruktbar 2- 3 dager før eggløsning og på eggløsningsdagen..
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 skjønner. sikkert lurt å bare holde på da. hehe. Men du kan ta tempen, da vil du se når eggløsning er ferdig. har du prøvd det?
trebarnsmamma? Skrevet 30. juni 2007 #5 Skrevet 30. juni 2007 Jeg er pcos'er så tempen min kan også fyke litt opp og ned i forhold til at kroppen prøver å få til EL osv... :-/
Tigerlily -har jente&gutt Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #6 Skrevet 30. juni 2007 For meg virker det mest hensiktsmessig å ha sex et par dager etter eggløsning(og selvfølgelig også på selve dagen..), enn et par dager før EL. Det må da være viktigst å ha sex ETTER egglønsingen, og ikke FØR?
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 30. juni 2007 #7 Skrevet 30. juni 2007 Mulig jeg har misforstått alt, men jeg mener å ha forstått at egget lever kun 24 timer, mens sædcellen kan leve opptil 5 dager (under optimale forhold) inni kvinnen. Sædcellene kan ligge å vente på egget ganske lenge. Mens egget ganske fort går til grunne om det ikke ligger noen klar.. har også lest at sædcellene bruker opptil 7 timer for å komme opp til egget, derfor er det best før eggløsning, og som du sier- på selve EL.dagen.
Tigerlily -har jente&gutt Skrevet 30. juni 2007 Forfatter #8 Skrevet 30. juni 2007 Det hørtes fornuftig ut! Da er det sikkert lurt å ha sex dagen før el, på selve dagen, og dagen etter vil jeg tro. Takk for svar:-)
*stjerneklar med GULLSTJERNE* Skrevet 30. juni 2007 #9 Skrevet 30. juni 2007 Helt enig, og gjerne enda flere dager før EL også. Mange mener annenhver dag fra dag 8- 10 i syklus funker, for da får mannen også tid til å produsere sterke celler også. Lykke til!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå