junigutt 78=) Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Babyen vår er kun 12 dager, og er utrolig våken på natta når han førstes våkner. Han våkner som regel ved 3 halv 4 tiden og kan da holde seg våken i ca 3 timer. Det eneste han vil er å ha mat. Fått beskjed på ammeklinikken om å amme kun max en halv time i strekk. Har også prøvd å gi mm på flaske etter amminga, men han blir liksom aldri mett. Han skriker ikke så ille, men vil ha oppmerksomhet hele tiden. Når han til slutt endelig sovner igjen, så sover han fort 3 - 4 timer. Noen som har opplevd lignende, eller har noen gode råd?
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 mi var lenge våken når hun våknet og hadde nesten aldri tenkt å sovne. var ikke nok mat i det hun fikk i seg så vi måtte gi mme. var som å få en helt ny unge etter at vi startet med det
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 Sånne ammeklinikker er sikkert veldig bra for mange, men av og til sier de så mye dumt! Da min eldste var baby for 4,5 år siden fikk jeg beskjed om at jeg alltid måtte tilby begge puppene og helst ikke amme mer enn ca 10-15 min på hver av dem og at det helst burde gå tre timer mellom hver gang han fikk mat. Og usikker på meg selv som mor som jeg var hørte jeg på dem og vi fikk aldri noen god rytme på ham og jeg brystbetennelse fordi jeg fikk altfor mye melk av å tilby begge bryst hver gang han var sulten. Om babyen din vil die en time, så den die en time, om den er mett etter 5 min, så er den mett etter 5 min, holdet det med ett bryst så ikke tilby begge osv, poenget er, prøv deg frem og stol på at du, kroppen din og babyen din vet best! Prøv å sove litt mens han dier, bruk god tid på finne deg en god liggestilling som du slapper av i og legg ham til og slapp av og dupp litt så får du deg søvn og han mat og kos :-)
Prins-06 +en i vente nov-10 Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Har dere prøvd han med smokk??? Kanskje det vil hjelpe....Viktig at han ikke venner seg til å sovne til puppen iallefall da har du det gående... De små har jo ingen døgnrytme, så det er ikke så greit når de sover like mye om dagen som på natten.....Men jeg tror det der vil gå seg til etterhvert....Men det beste er vel å la han ligge i sengen å surve for seg selv, da vil han nok slå seg til ro til slutt....Og da blir han også vant til at i sengen der sover man alene.... Han er jo ikke gamle pjokken enda heller da, de må jo få litt tid på å bli vant til den nye situasjonen..... Lykke til )
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå