Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Hvordan fungerer det der..jeg har ikke søkt...får ingenting nå.. Slipper han og betale om jeg ikke søker?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Hva mener du med får ingenting nå? Ja, han slipper å betale hvis du ikke søker. Eller dere kan inngå en privat avtale.
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 Mente at jeg ikke får noe farsbidrag... Men det er jo i noen tilfeller at staten betaler,så må faren betale d han skylder..i hvilke tilfeller er det? Funker ikke med noen privat avtale her.. E rdet ikke slik at fedre plikter å betale? Han har minimalt samvær m datteren sin..
AneB Skrevet 30. juni 2007 #5 Skrevet 30. juni 2007 Det funker ikke sånn at han ikke må betale nei. Det funker bare i 6 mnd. NAV tar tak i saken på eget initiativ etter 6 mnd om dere ikke melder inn noe bidragsavtale. De vil helst at dere inngår en privat avtale, men dersom det ikke går, regner de ut hva han skal betale. Nav kan gi bidragsforskudd inntil han begynner å betale. Kommer an på din inntekt hvor mye de betaler ut. Med forbehold om at det bare gikk automatikk i dette fordi vi ikke bodde sammen da barnet ble født. Send meg gjerne en PM, HI, om du lurer på noe mer du tror jeg kan hjelpe deg med
Lillegutt og jeg Skrevet 30. juni 2007 #6 Skrevet 30. juni 2007 Ja, det er lovbestemt at far må betale barnebidrag dersom dere ikke bor sammen. Og det regnes ut fra hans og din inntekt, hva det koster å forsørge barnet, alder på barnet og samværsordning. Sjekk på nav.no under enslig forsørger!
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #7 Skrevet 30. juni 2007 Får jeg etterbetalt fra den dagen jeg ble alene da?
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #8 Skrevet 30. juni 2007 Ja, men da må du først levere inn en søknad hos nav, der skriver du på at kravet gjelder fra fødselsdatoen til ditt barn. Selv får jeg 600 fra nav
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #9 Skrevet 30. juni 2007 Men slik det er i min situvasjon tør jeg ikke kreve noe,barnefar er helt `gal` for å si det mildt............
Anonym bruker Skrevet 30. juni 2007 #10 Skrevet 30. juni 2007 Vil nav gå inn å få i gang eit bidragsavtale etter 6 mnd om vi ikke melder inn noe selv?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå