Gå til innhold

Hvordan vet man hva som er hva ???

Anbefalte innlegg

Skrevet

*kynnere

*murringer

*rier

*veer

Finnes det noen beskrivelse der ute =)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

veer og rier aner jeg ikke...

men til meg er kynnere når magen strammer seg litt og det knyter seg,ikke kjempevondt men plagsomt nok, men slipper opp når jeg bare skifter stilling evt.

murringer er vedvarende slags menssmerte som sitter i rygg og mage, ikke vondt men ofte plagsomt og ubehagelig

jeg vil ha rier!!!!

Skrevet

Eg vil åsså ha rier =( hehe!! Lå våken i natt men skikkelige rare smerter i lysken , ikke som menssmerter. Det var mye heftigere,det kom liksom som bølger i lysken og nedre mageregion. Det va helt jævli.. Eg tenkt berre at no kjem den .. Men i dag har det vært stille.. Men eg e mørbanka,og har sove heile dagen (og spist et par ganga). Lur på om eg ska gå litt i trappen i dag .. hihi

Gjest Ut på tur
Skrevet

Er ikke rier og veer det samme?

Og så sier vel ryktene at vi vet når de er der...det merkes vist :)

Skrevet

Rier og veer er to forskjellige ord på det samme.

Ellers stemmer Tigerns beskrivelser godt.

Forskjellen på kynnere og ekte rier/veer, er at riene får livmorhalsen til å åpne seg, mens kynnere bare er "livmortrim". Riene er dessuten vondere, kommer regelmessig, og går ikke over hvis man skifter stilling eller aktivitet, slik som kynnere gjør.

Når det er sagt, så er det vel litt glidende overganger her. Det hender ofte at kynnere og murringer tiltar og øker når det nærmer seg termin, og etterhvert går over i ekte, effektive åpningsrier.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...