filijokus *fødeklar* Skrevet 30. juni 2007 #1 Skrevet 30. juni 2007 Er det alltid slik at slimproppen går som første tegn på at noe er i gjære? Jeg hadde termin 28.juni og har ikke merket noe til den. Har hatt litt slim etter toalettbesøk noen ganger innimellom, men ikke noen propp. Det er mye fokus på den proppen her inne,liksom...
Gjest Skrevet 30. juni 2007 #2 Skrevet 30. juni 2007 Dette sier jordmor Monica Molan på babyverdenen.no: "Slimproppen Et tegn på at fødselen nærmer seg, kan være at “slimproppen” går. Slimproppen er en geleaktig klump som sitter i livmorhalsen. I hele svangerskapet har den sittet der og beskyttet barnet i livmoren. Slimproppen kan gå opptil flere dager før fødselen og forteller bare at livmoren forbereder seg. I blant kan slimproppen gå uten at du merker det. Det hender at den har spor av blodstriper i seg, og den behøver aldeles ikke se ut som en propp."
varg veum Skrevet 30. juni 2007 #3 Skrevet 30. juni 2007 NEI,.. jeg og flere med meg har iallfall ikke lagt merke til den ved tidligere fødsler:)
Bolla Pinnsvin Skrevet 30. juni 2007 #4 Skrevet 30. juni 2007 Det er slet ikke sikkert at den kommer nei!Jeg har også alltid lest og hørt så mye om den...men har født to ganger selv,og har aldri set noe til hverken slim eller slimpropp!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå