Gå til innhold

Bløtkakehjelp!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sambo skal ha 30-årsselskap for familie i morgen, og jeg tenkte å lage bløtkake. Men så har jeg aldri laget bløtkake før.. Har kjøpt ferdig bunn, så den er grei. Men hva skal jeg fylle med og hvordan skal jeg pynte kaken? Jeg kan ikke bruke jordbær eller noen form for nøtter, da det er allergi i familien. Dette gjør det ikke akkurat ikke lettere... Tenkte å bruke bringebærsyltetøy. Men hva er godt sammen med det??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

fylle m vaniljekrem kanskje? D er ganske godt synes jeg i allefall...

Skrevet

Takk for svar! Ha vanilje sammen med kremen da eller? Er litt grønn.. *flau*

Skrevet

Er grønn jeg og :) Så kan ikke svare deg...he he... Men vet jeg har smakt bløtkake m vaniljekrem i allefall :)

Du kan jo google oppskrifter da? Finner sikkert masse der??

Skrevet

Du kan jo blande vanlije krem med pisket kremfløte? eller ta krem i ett lag og vanlije krem i det andre. Du kan også smelte sjokolade å smøre inni, det er og godt.

Bananskiver, ananas, hermetisk fersken/pærer.....

Skrevet

Dynk lagene i bunnen med saft, bland bringebærsylte sammen med krem å ha i mellom lagene i bunnen, evnt kan du kjøpe en boks med vaniljekrem å ha i et lag. (Vaniljekrem er sånn gul krem som du får kjøpt ferdig på kartong fra tine, heter piano. Stå ofte sammen med ferdig gele og vaniljesaus)

Så dekker du kaken med krem, og pynter med skiver av kiwi, druer, stjernefrukt, physalis, hermetiske mandariner, og kansje litt revet sjokolade. :)

Skrevet

Å herregud, var nå DETTE nødvendig da!!! nå MÅÅÅ jeg jo lage kake jeg å:)) enig i at det er veldig godt m bringebær og vanilje og vanlig krem ja... ah... nam...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...