Gå til innhold

Da dere fikk barn nr. 2. Ang. dårlig samvittighet

Anbefalte innlegg

Skrevet

Uff.

Fikk min andre datter på tirsdag, og elsker henne og søsteren over alt på jord. Søsteren ble 2 i mars.

Nå føler jeg at den lille tar mye av tiden min, og at storesøster får lite mammatid. Er det normalt å ha sort samvittighet ovenfor storesøster?

Og, når lillesøster ligger i lekegrinda si, enten sover eller bare koser seg, får jeg dårlig samvittighet ovenfor henne når jeg leker med storesøster.

Gaah, det er grusomt.

Er det normalt, eller må jeg bare prøve å slappe av litt, roe meg ned.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kjenner meg veldig godt igjen i det du skriver. Mine ble født med nesten 2 års mellomrom. Hadde det litt tøft i starten med dårlig samvittighet for det meste! Nå er de 2 og 4 år og har så utrolig mye glede av hverandre. Du får si strengt til deg selv når samvittigheten plager deg at du har gjort barna dine den beste tjenesten du kunne gi de, søsken. Etter hvert er det kanskje lurt å gjøre litt alene med storesøster, gå en liten tur, gå på lekeplass bare dere to mens far tar minsten ?

Så ja, helt normalt og jepp blir bedre.

Skrevet

Er nok normalt, kjenner meg forsåvidt igjen, men har jo ikke noe for seg å få dårlig samvittighet, jeg mener, ingen av dem får mer mamma-tid av at du har dårlig samvittighet! Lite konstruktivt med andre ord. Så bare vær så til stede med hver av dem du kan når du er sammen med dem, og tenk at sånn må det bare være og at det går bra.

Skrevet

Samme her, minsten er 5 uker og krever mye, siden han sliter med å sovne selv, og griner MYE når han er våken, så ser storebror meg nesten ikke, huff, synes egentlig denne tiden er grusom...og vi som skulle kose oss

Skrevet

Min nummer 2 ble født da nummer en var 22 mnd gml, og jeg har fremdeles, tro det eller ei,dårlig samvittighet for en ting, 21 år etterpå:

Jeg forlangte plutselig så mye av eldstemann!

Da var han liksom "stor"!

Og så var han bare 22 mnd =(

Så ikke se på storebro eller søster som "store", om de fremdeles er små,selv om de jo er større enn den som kom til verden etterpå.

Jeg hadde mer enn gjerne skrudd tiden tilbake, og gjort om noen av tingene...men nå er det forsent.

Han var jo liten han også...så jo,jeg vet hva du snakker om, HI.

Men dette med kosen; de vil jo ikke ha så mye nærhet,mange,etterhvert som de vokser seg til litt. Man må "stjele" klemmene når de blir større.

=)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...